برگزاری مسابقه بین‌المللی اعجاز علمی قرآن در مصر
کد خبر: 3923038
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

برگزاری مسابقه بین‌المللی اعجاز علمی قرآن در مصر

مجمع تحقیقات اسلامی وابسته به الازهر مصر، مسابقه بین‌المللی سالانه اعجاز علمی قرآن کریم را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از «صدی البلد»، کمیته اعجاز علمی قرآن کریم و سنت نبوی در مجمع تحقیقات اسلامی الازهر، امسال نیز چون سال‌های گذشته مسابقه بین‌المللی اعجاز علمی قرآن کریم را با موضوع «اعجاز تشریعی در مسئله ارث» برگزار می‌کند.
بر اساس اعلام این کمیته، شروطی برای ارسال مقالات به دبیرخانه این مسابقه در نظر گرفته شده است، از جمله اینکه مقالات باید به زبان عربی یا انگلیسی نوشته شده باشد و همچنین مقاله مذکور پیش از این منتشر نشده باشد یا در مسابقه دیگری شرکت نکرده باشد.
از دیگر شروط شرکت در این مسابقه آن است که شرکت کننده طی سه سال گذشته در مسابقات اعجاز علمی قرآن حائز رتبه نشده باشد. همچنین مقاله ارائه شده باید عنوان و اهداف اعجاز علمی قرآن در مسئله ارث را در بر داشته باشد و در آن به آیات قرآن و احادیث معتبر استناد شده باشد.
کمیته اعجاز علمی قرآن کریم در مورد جوایز این مسابقه نیز توضیح داده است که برای برندگان در این مسابقه جوایزی به ارزش ۶۵ هزار پوند مصری در نظر گرفته شده که به ۱۸ شرکت‌کننده برتر اعطا خواهد شد. بر این اساس، به رتبه اول این مسابقات، ۱۵ هزار پوند، به رتبه دوم ۱۰ هزار پوند و به رتبه سوم ۵ هزار پوند مصری اعطا می‌شود.
انتهای پیام
captcha