توافق نمایشی به کارگردانی ترامپ بدون ارائه راه‌حلی برای مسئله فلسطین
کد خبر: 3923208
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

توافق نمایشی به کارگردانی ترامپ بدون ارائه راه‌حلی برای مسئله فلسطین

توافق به اصطلاح «صلح و عادی‌سازی روابط» رژیم صهیونیستی با امارات عربی متحده و بحرین از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیران امور خارجه امارات و بحرین در کاخ سفید امضا شد. این در حالی است که در این مراسم به مسئله فلسطین به عنوان محور منازعه بین جهان اسلام و رژیم اشغالگر قدس، هیچ اشاره‌ای نشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات امشب (سه‌شنبه) در کاخ سفید برگزار شد.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا پیش از آغاز این مراسم، بار دیگر بر امکان توافق با ایران در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آبان تأکید کرد.

وی  در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران مدعی شد که فکر می‌کند یک هفته یا حتی یک ماه پس انتخابات آمریکا، ایران به میز مذاکرات باز خواهد گشت.

ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرد که شاهد رخدادهای خوبی در خاورمیانه خواهیم بود و از پیوستن کشورهای دیگر به پیمان صلح با اسرائیل خبر داد. او گفت دست‌کم ۵ یا ۶ کشور دیگر با اسراییل توافق صلح امضا خواهند کرد.

دونالد ترامپ در ابتدای مراسم امضای توافق صلح اسرائیل با امارات عربی متحده و بحرین، موسوم به «توافق ابراهیم» به تأسیس سفارتخانه و مبادله سفیر بین طرفین این توافق و همکاری آنها در زمینه گردشگری، تجارت و مسایل امنیتی اشاره کرد.

وی مدعی شد این توافق به مسلمانان جهان امکان خواهد داد به مسجد الاقصی بروند و از اماکن دینی خود در بیت‌المقدس دیدن کنند.

توافق نمایشی به کارگردانی ترامپ بدون ارانه راه‌حلی برای مساله فلسطین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در این مراسم مدعی شد برای کسانی که زخم جنگ را بر تن دارند، صلح ارمغان بزرگی است و افزود که این صلح به زودی گسترش خواهد یافت و یک بار و برای همیشه به اختلاف اسرائیل و اعراب پایان خواهد داد.

وی همچنین ادعا کرد مزایای همکاری اقتصادی اسرائیل با امارات و بحرین نصیب همه منطقه خواهد شد. او همچنین از ولیعهد امارات و وزیر خارجه امارات تشکر کرد.

عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در سخنانی در مراسم امضای توافق صلح در کاخ سفید از نخست‌وزیر اسرائیل برای آنچه که «انتخاب صلح و توقف ضمیمه کردن سرزمین‌های فلسطینی» خواند، قدردانی کرد.

توافق نمایشی به کارگردانی ترامپ بدون ارانه راه‌حلی برای مساله فلسطین

وی مدعی شد این رویکرد بنیامین نتانیاهو به هدف مشترک دو طرف برای ساختن آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده کمک می‌کند.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین نیز در سخنانی ادعا کرد که امروز روزی «تاریخی» برای خاورمیانه بویژه برای جوانان است.

در حاشیه این مراسم، جمعی از مخالفان این توافق در خیابان‌های اطراف کاخ سفید، با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، مخالفت خود را با سازشگری با اشغالگران قدس فریاد زدند. 

انتهای پیام
captcha