رسانه‌های صهیونیست: صلح امضا شده در واشنگتن هرگز به توافق ملت‌‌ها با اسرائیل منجر نمی‌شود
کد خبر: 3923284
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

رسانه‌های صهیونیست: صلح امضا شده در واشنگتن هرگز به توافق ملت‌‌ها با اسرائیل منجر نمی‌شود

تحلیلگران صهیونیست با اذعان به اینکه دولت آمریکا در راستای منافع خود روند صلح را عجولانه پیش برده است، تأکید کردند که توافقات صلح با امارات و بحرین هم مثل توافقات قبلی با مصر و اردن به صلح میان ملت‌هایشان با اسرائیل منجر نشده و چیزی از نفرت آنها کم نمی‌کند.

رسانه‌های صهیونیست: صلح امضا شده در واشنگتن هرگز به توافق ملت‌‌ها با اسرائیل منجر نمی‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به اتفاق، نظرشان این است که امضای توافقنامه‌های میان این رژیم و بحرین و امارات از انگیزه‌های سیاسی «ناشناخته» و حساس ناشی می‌شود، از همین رو انتقادهای شدیدی به آن داشته و می‌گویند این دو توافق اصلاً نه به کابینه و نه به کنست ارائه نشده بود.

«اوری مسغاف» تحلیلگر روزنامه عبری زبان هاآرتص می‌گوید نتانیاهو با این اقدامات خود، اسرائیل را به سمت جمهوری موز [اصطلاحی برای کشورهایی است تک‌محصولی و ضعیف که از نظر سیاسی ناپایدار هستند و توسط گروهی کوچک، فاسد، پول‌دار، خودکامه در قالب زرسالاری اداره می‌شود] و دیکتاتوری سوق می‌دهد.

اما در عین حال از تندروترین راست‌گراها تا تندروترین چپ‌گراها در رژیم صهیونیستی به اتفاق روز امضای توافق صلح دو رژیم عربی با اسرائیل را «روزی تاریخی و باعث افتخار» خواندند و می‌گویند که نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت و از اهمیتش کم کرد.

در همین زمینه، «آلوف بن» سردبیر هاآرتص گفته است که گام سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای دستیابی به دو توافق صلح با امارات و بحرین اساساً و فراتر از هرگونه تردید، عمق پیوستگی رژیم اسرائیل را به آمریکا را تأیید می‌کند و امضای این توافق از بزرگترین دستاوردهای اسرائیل است که توسط نتانیاهو حاصل شدبا وجود اینکه  او در کنترل کرونا در سرزمین‌های اشغالی به شدت ناکام بوده است.

سردبیر هاآرتص می‌گوید: دلیلی که طرف‌های دو توافق صلح را به کتمان جزئیات آن سوق داد، بهایی است که نتانیاهو به خاطر آن باید به فلسطینی‌ها پرداخت کند، زیرا مسئله فلسطین همان چیزی است که اختلافات بین دو طرف یعنی اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس را افزایش داده است.

او تأکید کرد: توافق صلح و عادی شدن روابط امارات و بحرین نتیجه یک چشم‌انداز بلند مدت نزد دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نبوده است، بلکه تمایل زیاد آمریکا برای فروش جنگنده‌های «اف 35» به امارات و همچنین بهره‌گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از این اتفاق برای مبارزات انتخاباتی فعلی در برابر رقیب دموکرات خود جو بایدن، دلیل حصول این توافق بوده است و ترامپ در کاری که باراک اوباما رئیس جمهور سابق در آن ناکام بود، پیروز شده است.

«ناحوم بارنیع» تحلیلگر سیاسی ارشد روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم امضای دو توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را در زمانی بسیار قابل توجه دانست و گفت: در شرایط کنونی قدرت آمریکا در خاورمیانه آشکارا افول داشته است و رهبران این دو کشور حاشیه به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که از این پس اعتماد به واشنگتن برای حفاظت از آنها ممکن نیست، زیرا ترامپ همیشه تهدید می‌کند و اما آن را عملی نمی‌کند و در سایه وجود این خلأ، اسرائیل وارد میدان شده و برای حفاظت امنیتی و نظامی آنها اعلام آمادگی کرده است.

بارنیع که به روابط نزدیک خود با محافل تصمیم‌ساز در تل‌آویو مشهور است، گفت: «دو ملت امارات و بحرین خیلی بیشتر از اینکه بخواهند از جمهوری اسلامی ایران خوششان نیاید از اسرائیل نفرت دارند، اما حاکمان این کشور اسرائیل را به ایران ترجیح می‌دهند زیرا آن را قدرتی بزرگ از لحاظ نظامی و فناوری می‌دانند».

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «همه توافقات صلح میان اسرائیل و همسایگان عرب آن که در کاخ سفید امضا می‌شوند، در ایجاد صلح میان ملت‌ها موفق نیست، زیرا توافق با مصر هم به عادی‌سازی روابط با مردم مصر منجر نشد و صلح گرمی که رهبران از آن می‌گفتند به یک صلح سرد تبدیل شد؛ کما اینکه توافق صلح با اردن همچنان فقط بین حکومت‌هایشان است در حالی که مردم اردن از آن متنفرند و بدبختانه‌ترین شکست هم در توافق با فلسطینی‌ها بود که این روزها با از بین رفتن اعتماد متقابل میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

او «جراد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا را قهرمان واقعی دو توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خواند و گفت: او تلاش جدی برای متقاعد کردن طرف‌ها به لزوم دستیابی به این دو توافق داشته است و ولی‌عهد ابوظبی، شاه بحرین و نخست‌وزیر اسرائیل خیلی جرئت نشان دادند که چنین کاری با وجود خطرات زیاد موجود در بطن آن را پذیرفتند.

انتهای پیام
captcha