نماینده مسلمان کنگره آمریکا: ترامپ یک ظالم نژادپرست است
کد خبر: 3924626
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

نماینده مسلمان کنگره آمریکا: ترامپ یک ظالم نژادپرست است

«ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره آمریکا، ترامپ را فردی نژادپرست و مروج نفرت از سیاه‌پوستان و مسلمانان خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از برایت بارت، ایلهان عمر در پاسخ به پرسشی درباره بخشی بحث‌برانگیز در کتاب خاطرات خود با عنوان «آمریکا اینگونه است: سفر من از پناهجویی تا نمایندگی کنگره» گفت: هدف من از نگارش کتاب این بوده است که نشان دهم چگونه با نیروی دین، رنگ پوست و جنسیت توانستم بر همه مشکلاتم غلبه کنم.
 
وی درباره سیاست‌های ترامپ درباره اقلیت‌های دینی و نژادی گفت: ترامپ و دیگر نژادپرستان از پیشینه من به عنوان یک پناهجو که به نمایندگی کنگره رسیده برای نفرت‌پراکنی سوءاستفاده می‌کنند.
 

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از حملات نژادپرستانه علیه عضو مسلمان کنگره خطاب به حامیانش گفت که این سیاستمدار می‌خواهد «کشور ما» را شبیه کشور زادگاهش، سومالی، کند.

در شرایطی که آمریکا همچنان در تب و تاب اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس است، دونالد ترامپ چندی پیش در جمع حامیانش در تولسا اکلاهاما گفت که ایلهان عمر یک خارجی است که تلاش دارد عقایدش را به آمریکایی‌ها تحمیل کند.

ایلهان عمر سال 1982 در موگادیشو، پایتخت سومالی، به دنیا آمد. وی در سال 2019 با انتخاب به عنوان نخستین نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا تاریخ‌ساز شد.
انتهای پیام
captcha