آموزش کتابداران کتابخانه‌های مساجد آغاز شد
کد خبر: 3924974
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

آموزش کتابداران کتابخانه‌های مساجد آغاز شد

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما از برگزاری دوره آموزش کتابداران کتابخانه‌های مسجد تحت پوشش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، سعید سعادتی، معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه گفت: با توجه به اینکه کتابداران از ارکان اصلی کتابخانه‌های مساجد هستند، توانمندسازی و بهبود خدمات کتابخانه‌ای و آموزش این قشر تأثیر بسزایی در جامعه به همراه خواهد داشت؛ در این راستا، معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما آموزش کتابداران کتابخانه‌های مساجد را در دستور کار خود قرار داده و دوره آموزشی با هدف سطح ارتقای دانش کتابداران طراحی کرده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: دوره مذکور از 31 شهریورماه آغاز و تا 30 بهمن‌ماه ادامه دارد، این دوره شامل 10 سرفصل رشته کتابداری است که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و کسانی که در دوره شرکت کرده و نمره قبولی را در 10 آزمون کسب کنند، گواهینامه شرکت در این دوره را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه هدف ما تقریباً رقمی بالغ بر هفت هزار کتابخانه مخزن‌دار تحت پوشش ستاد فهما است که یک تا سه کتابدار دارند؛ ضمن اینکه در آموزش‌های تکمیلی دوره برای کتابداران، موشن‌گرافی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

سعادتی افزود: ارتقای سطح علمی و آموزش هدفمند برای کتابداران کتابخانه‌های مساجد، استانداردسازی ارائه خدمات کتابخانه‌ای در سطح کشور، ایجاد ارتباط موثر بین کتابداران مساجد و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، ایجاد بانک اطلاعات کتابداران و شناسایی ظرفیت‌های موجود منابع انسانی در کتابخانه‌های مساجد، ارتقای جایگاه، سطح و کیفیت کتابخانه‌های مساجد در بین عموم مردم؛ مهمترین اهداف برگزاری این دوره را تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره تصریح کرد: فهرست‌نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع‌رسانی، ساختمان و تجهیزات کتابخانه، خدمات عمومی در کتابخانه‌ها، اداره کتابخانه، نرم افزارهای کتابخانه‌ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه‌سازی، مرجع، آرشیو، عنوان سرفصل‌های این دوره را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان اظهار کرد: کتابدارانی که پس از پایان دوره آموزشی، امتیاز لازم را کسب کنند، برایشان گواهینامه آموزشی صادر می‌شود، ضمن اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha