واکاوی اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری در هند
کد خبر: 3925173
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

واکاوی اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری در هند

وبیناری با موضوع «بررسی خدمات و زندگی علمی و تقریبی آیت‌الله تسخیری» به مناسبت چهلمین روز درگذشت منادی وحدت امت اسلامی آیت‌الله تسخیری در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این وبینار با حضور شخصیت‌های بین‌المللی از جمله مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مولانا سیدشمیم الحسین از علمای برجسته بنارس هند برگزار شد.

علی چگنی، سفیر ایران در دهلی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور، نماینده ولی فقیه در هند، پروفسور اختر الواسع رئیس دانشگاه ابوالکلام در شهر «جودپور» هند، محمدعلی ربانی رایزن فرهنگی ایران در دهلی، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی معاون نمایندگی ولی فقیه در هند، پروفسور غلام یحیی انجم استاد دانشگاه همدرد در هند، سید معین حسین چشتی، رئیس انجمن درگاه اجمیر شریف و از رهبران چشتیه، سید سعدالله حسینی رئیس جامعه ملیه هند و مولانا محمد علی محسنی امام جمعه دهلی از دیگر شرکت کنندگان در وبینار بودند.

در این برنامه که علاوه بر پخش آنلاین در فضای مجازی یوتیوپ، فیس بوک و زوم، از شبکه های ولایت تی وی و ولکام تی وی نیز پخش شد، هر یک از سخنرانان در خصوص فعالیتها و خدمات بی شماری که آیت الله تسخیری در جهان اسلام و در زمینه های مختلف داشتند مطالبی ارائه دادند .

در این برنامه شخصیت های هندی از  آیت الله تسخیری به عنوان یک شخصیت فرهنگی و بین المللی برجسته جهان اسلام یاد کردند که با ویژگی های بارز علمی، اخلاقی و ارتباطات تأثیرگذار و وسیع در جهان اسلام، تأثیرگذاری فوق العاده‌ای در تقریب مذاهب اسلامی داشت .

همچنین در این وبینار از آیت الله تسخیری به عنوان شخصیتی کم نظیر در  جهان اسلام خصوصاً از جهت شناخت مسائل بین المللی یاد شد که درک درستی از شرایط حاکم بر امت اسلامی و ضرورت‎های آن داشت و بر اهمیت وحدت اسلامی و تقریب مذاهب به عنوان راهکار اصلی برون رفت امت اسلامی از چالش‌ها باور قلبی داشت و در این مسیر نیز همواره مجاهدت و تلاش صادقانه ای به خرج داد.

رایزن فرهنگی ایران در هند نیز در این برنامه با اشاره به افق بلند فکری و علمی آیت الله تسخیری به تأثیرگذاری این عالم گرانقدر در گفتمان سازی وحدت اسلامی در دوره معاصر پرداخت و با اشاره به شخصیت و اندیشه فراملیتی، فراجناحی و بین‌المللی ایشان  بر ضرورت تداوم و تبیین منظومه فکری بلند و تقریبی این شخصیت برجسته تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha