سازمان ملل ائتلاف مقابله با اسلام‌هراسی ایجاد کند
کد خبر: 3925399
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
نخست‌وزیر پاکستان خواستار شد؛

سازمان ملل ائتلاف مقابله با اسلام‌هراسی ایجاد کند

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در سخنان خود​ در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌ این مجمع باید یک روز بین‌المللی را برای مبارزه با اسلام‌هراسی اعلام و ائتلافی برای مبارزه با این پدیده ایجاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مالای میل، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه، 4 مهرماه در سخنانی​ در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی در حال برگزاری است، ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان را خواستار شد.
 
وی با بیان اینکه ملی‌گرایی روزافزون، اسلام‌هراسی را تشدید کرده است و اسلام‌هراسان با مصونیت کامل مسلمانان را در بسیاری از کشورهای جهان، هدف حمله قرار می‌دهند، مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان را خواستار شد.
 
عمران خان با اشاره به توهین به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» این اقدام را نمونه آشکاری از اسلام‌هراسی در برخی کشورهای جهان توصیف کرد و گفت: تحریکات عمدی و تشویق به نفرت‌افکنی و خشونت باید در جهان ممنوع شود.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید یک روز بین‌المللی را برای مبارزه با اسلام‌هراسی اعلام و ائتلافی برای مبارزه با این پدیده ایجاد کند.
انتهای پیام
captcha