بازتاب نامه حجت‌الاسلام قرائتی به رئیس مجلس در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3925762
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

بازتاب نامه حجت‌الاسلام قرائتی به رئیس مجلس در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها در ششمین روز از مهرماه، نامه رئیس ستاد اقامه نماز به رئیس مجلس شورای اسلامی را بازنشر داده‌اند. نامه‌ای که حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در آن از رئیس مجلس خواسته است تا برای تأمین بودجه سرانه فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی اقدام کند.

ارسالی /////// / بازتاب نامه حجت‌الاسلام قرائتی در صفحات معارفی رسانه‌هابه گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها همچون دیگر روزهای هفته دفاع مقدس، بخش زیادی از خبرهای منتشر شده در روز ششم مهرماه را به اخباری پیرامون دفاع مقدس اختصاص داده‌اند، در کنار این موضوع، مطلبی که بیشترین بازنشر را در صفحات معارفی رسانه‌ها داشته است، نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است.

خبرگزاری فارس در خبرهای امروز خود گزارشی از یکی از شهدای قرآنی را منتشر کرده است و تسنیم نیز گفت‌وگویی با یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) را بر روی خروجی قرار داده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نامه رئیس ستاد اقامه نماز به رئیس مجلس شورای اسلامی را بازنشر داده و خبرگزاری دانشجویان ایران نیز گفت‌وگویی از رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را بازنشر داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان برنامه مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در امامزاده عبدالله(ع) شهرری را منتشر کرده است و خبرگزاری مهر نیز تنها خبر منتشر شده خود در صفحه قرآن و متون دینی را به یادداشتی درباره ترجمه فارسی قرآن کریم «کاظم پورجوادی» اختصاص داده است.

خبرگزاری کتاب ایران به مناسبت انتشار کتاب «کانت و مسئله متافیزیک» به معرفی این کتاب و نویسنده آن پرداخته و صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا زمان انتشار این گزارش، به روزرسانی نشده است. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس 

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز ششم مهرماه بخش زیادی از مطالب را به موضوع دفاع مقدس اختصاص داده است. در یکی از این مطالب و طی گزارشی به معرفی شهید «حمیدرضا پورزرگری» از شهدای قرآنی کشورمان پرداخته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «شهید حمیدرضا پورزرگری متولد اولین روز سال ۱۳۵۱ در تهران است. از کودکی با تشویق خانواده و به همراه برادرش در هیأت محبان العباس، مسجد سادات اخوی و بسیج خیابان ایران فعالیت داشت. سال ۶۷ خانواده به مشهد می‌روند تا سال را در جوار امام رئوف تحویل کنند. یکی از دوستان در تماسی خبر شهادت حمیدرضا را به آنها می‌دهد. گویا یک هواپیمای جنگنده عراقی به کاروانی که ادوات نظامی و وسایل مورد نیاز رزمندگان را به خط می‌برده، حمله کرده و تعداد زیادی از این عزیزان از جمله حمیدرضا را به شهادت می‌رساند».

ارسال نامه حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» به رئیس مجلس شورای اسلامی و درخواست از مجلس برای تأمین بودجه سرانه فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی خبر دیگر خبرگزاری فارس در روز ششم مهرماه است. بر اساس این نامه رئیس ستاد اقامه نماز از رئیس مجلس خواسته است تا ذیل بودجه آموزش و پرورش ردیفی برای ایاب و ذهاب طلابی که در مدارس نماز جماعت بر پا می‌کنند تعیین کنند.

«آیا می‌توان فرزندی را از ارث محروم کرد؟ +فیلم»، «رسانه ملی در پیاده‌روی اربعین امسال غایب است/ تلاش برای اعزام ۵۰ خبرنگار به عراق»، «بنی‌فاطمه امشب در امامزاده عبدالله می‌خواند»، «این مرد، مدافع وطن، مدافع حرم و مدافع سلامت است/ با خواهرم نقشه فرار از خانه را کشیدم که به جبهه بروم!+فیلم»، «نغمه‌های حماسه‌ساز| «ای شهید» متفاوت‌ترین اجرای موسوی قهار در محضر امام(ره)»، «مقابله ایران با ارتش «اینترنشنال»/ سربازانی از ۱۳ ملیت برای عراق می‌جنگیدند» و «راه‌های جلوگیری از تحریف به روایت سردار افشار/ چرا ایران قطعنامه را پذیرفت؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری فارس است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه از مجازی شدن مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داده است. تسنیم این خبر را به نقل از مهدی‌قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که روز گذشته آن را در برنامه افق رادیو قرآن اعلام کرد، مطرح کرده است. قره‌شیخلو گفته است: «مرحله کشوری هم آبان‌ماه و در هفته وحدت برگزار خواهد شد. ابتدا قصد داشتیم‌ مرحله کشوری را به صورت حضوری برگزار کنیم‌ و حتی اطلاع‌رسانی هم کرده بودیم‌ که مسابقات حضوری برگزار می‌شود. مقدمات این کار هم فراهم شده بود، اما با توجه به اوج‌گیری شیوع کرونا در هفته اخیر، ضمن مشورت با ریاست محترم سازمان اوقاف و ارتباط با وزیر بهداشت، به این نتیجه رسیدیم که مسابقات کشوری هم به صورت ‌مجازی برگزار شود. تلاش کرده بودیم دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم، اما رعایت این دستورالعمل‌ها برای زمانی بود که سیر نزولی شیوع کرونا را شاهد بودیم، در حالی که وضعیت شیوع رو به افزایش است، ناچار شدیم مسابقات مجازی برگزار شود».

تسنیم همچنین با «مهدی مختاری» ذاکر و مداح اهل بیت(ع) گفت‌وگویی انجام داده و آن را با تیتر «نان سیدجواد ذاکر را می‌خورند و وارونه روایتش می‌کنند/ ماجرای بدگویی‌ها از سید پیش حاج‌منصور» بر روی خروجی قرار داده است. مختاری در بخشی از این گفت‌وگو و در پاسخ به سوالی در مورد وظیفه هیئات در شرایط کرونایی،‌ گفته است:‌ «اعمال و رفتار ما بچه‌هیئتی‌ها در محرم امسال زیر ذره‌بین است و ما اعتماد و اعتقاد داریم که مردم به دارالشفا می‌آیند و با مراعات کردن، محرم خوبی را پشت‌سر خواهیم گذاشت. برخی‌ها هم به‌دنبال ایجاد چالش در برگزاری عزاداری امام حسین‌اند که البته از زمانی که نام امام حسین بوده است، این عده هم بوده‌اند، امسال کرونا را بهانه کرده‌اند و بر موج کرونا مانور می‌دهند. سال‌های قبل به انواع دیگر این فتنه‌انگیزی و شبهه‌انگیزی را داشتند و موضوعات دیگر را مطرح می‌کردند، مثلاً جریان نذری را مطرح می‌کردند و ظرف‌های یک‌بارمصرف را به‌میان می‌آوردند».

«جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب درباره برگزاری مسابقات اینترنتی»، «با کاروان حسینی تا اربعین| مدینه در سوگ حسین(ع)»، «چله عزت| آموزش رنگ متالیک با گِل، برای بهشتی شدن رزمندگان» و «آشنایی با رویکرد فکری و فرهنگی سلمان فارسی/ چرا پیغمبر اسلام(ص) سلمان را از اهل‌بیت خود دانست؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز ششم مهرماه است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف از پخش ویژه‌برنامه‌های اربعین از شبکه اینترنتی شمس خبر داده است. در این خبر که به نقل از «رسول آذرسرا»، مسئول شبکه اینترنتی شمس منتشر شده، آمده است: «شبکه شمس که از اول محرم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افتتاح شده، از همان ابتدا به صورت ۲۴ ساعته با برنامه های تولیدی و زنده متنوع و کوتاه در اختیار مخاطبان قرار داشت و در ایام اربعین حسینی(ع) نیز زنده از کربلای معلی ارتباط زنده خواهیم داشت و آرشیو غنی از پیاده روی اربعین در سال‌های گذشته را در شبکه بارگذاری خواهیم کرد».

خبر دیگر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی به نامه حجت‌الاسلام محسن قرائتی به رئیس مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است. رئیس ستاد اقامه نماز در این نامه از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته است تا بودجه‌ای برای سرانه فرهنگی ارزش‌های انقلاب اسلامی تعیین شود.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران تنها خبر منتشر شده در صحفه دین و اندیشه تا زمان تهیه این گزارش را به بازنشر گفت‌وگویی از حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اختصاص داده است. رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به برنامه‌های ستاد فهما به مناسبت اربعین حسینی، گفته است: «عمده فعالیت امسال بر محور آموزش و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، هرچند که در صورت صدور مجور مواکب‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در بین خبرهای امروز خود نامه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه مبارزه با تهاجم فرهنگی را منتشر کرده است و در خبر دیگری از برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع)، با نوای سید «مجید بنی‌فاطمه» در امامزاده عبدالله(ع) شهرری خبر داده است.

مهر

خبرگزاری مهر صفحه قرآن و متون دینی را با انتشار یک خبر به‌روز‌رسانی کرده و آن را به یادداشتی از «سیده حلیمه موسوی»، مدرس و پژوهشگر قرآنی درباره ترجمه فارسی قرآن کریم «کاظم پورجوادی» اختصاص داده است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «شیوه کار استاد پورجوادی در عین علاقه وافر طبق بیانات خود مقابله و مقایسۀ ترجمه‌ها پرداختن به مطالعه تفسیرهای عربی و فارسی همچنین ورود به لغات قرآنی بوده و پس از آن جز موارد بی‌ابهام و ایهام به انتخاب اصلح دست زده و در مواردی که به چندین معنا و منظور از آن استفاده می‌شد کوشیده مورد معقول و نزدیک تر با وقایع زمان حضرت محمد(صل الله علیه و آله و سلم) را برگزیند که خود توفیق مضاعف بر آن است».

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار کتاب «کانت و مسئله متافیزیک» خبر داده و به همین مناسبت به معرفی کوتاهی از این کتاب پرداخته است. این کتاب نوشته «مارتین هایدگر»، با ترجمه‌ «مهدی نصر» به همت انتشارات پگاه روزگار نو منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان فلسفه قرار گرفته است.
ایبنا در گزارش دیگری که با تیتر «امید بدون خوش‌بینی» بر روی خروجی قرار داده است، به نقد و بررسی کتاب «چکامه‌ای از آینده» نوشته «سرچکو هوروت» نویسنده، فیلسوف و فعال سیاسی کروات پرداخته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «چکامه‌ای از آینده مجموعه‌ای است از مقالات، جستارها و ایده‌ها که موضوع مرکزی تمامی آن‌ها تلاش برای رسیدن به آینده‌ای بهتر برای بشر و تغییرات مختصات فعلی است. هورورت، همچو دوست و همکارش اسلاوی ژیژک، هراسی از آن ندارد که برای پیشبرد نظراتش به سراغ فرهنگ عامه، از فیلم‌هایی چون «ماما میا» گرفته تا سریال‌هایی چون «پرونده‌های ایکس»، برود و با ایده‌های میشل فوکو و والتر بنیامین ترکیب‌شان کند. خواننده با نگاهی به این کتاب یاد این توصیف سارتر از نیچه می‌افتد: «شاعری که بدشانسی آورده و با فیلسوف اشتباهش گرفته‌اند»».

«نخستین سازمان سیاسی مدرن کردهای ایران» و «باید نوستالژی برای اعصار گذشته را کنار بگذاریم» دو عنوان خبری دیگر این خبرگزاری در روز ششم مهرماه است.

خبرگزاری میزان نیز تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) هیچ مطلبی بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه قرار نداده است.

انتهای پیام
captcha