اجرای نمایندگان خراسان رضوی در دومین شب مسابقات قرآن + اسامی
کد خبر: 3939389
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

اجرای نمایندگان خراسان رضوی در دومین شب مسابقات قرآن + اسامی

در دومین شب از چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، پخش اجراهای نمایندگان استان خراسان رضوی در رشته‌‌های قرائت تحقیق،‌ قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء قرآن کریم و دعاخوانی را از شبکه قرآن و رادیو قرآن می‌بینیم و می‌شنویم.

برنامه شب دوم مسابقات سراسری قرآن / اجرای نمایندگان خراسان رضوی

به گزارش ایکنا، در دومین شب از چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اجراهای ضبط شده نمایندگان استان خراسان رضوی برای هیئت داوران و مخاطبان قرآن‌دوست پخش می‌شود.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق شاهد پخش تلاوت افرادی همچون مختار دهقان، جواد سلیمانی، امید حسینی‌نژاد، هادی اسفیدانی، حمید صفدری، مسعود موحدی‌راد، حمید حق‌طلب و علیرضا بیژنی خواهیم بود.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز محمدرضا جاهدی‌نیا، محمد لائینی، محمد خاکپور، علیرضا خدابخش و حسام فیوضی حضور دارند و در رشته حفظ 20 جزء نیز سعید قره‌داشی، حسن روشن‌مهر، علی سبزه و صالح اخترشناس به سؤالات داوران پاسخ می‌دهند. در رشته ترتیل نیز سیدحجت ترحمی، علی ابراهیمی و در رشته دعاخوانی نیز حمید حسینی به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در دومین شب رقابت‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند.

در حالی روز دوم مسابقات به اجرای تمام و کمال نمایندگان استان خراسان رضوی اختصاص یافته است که در بین 20 نماینده این استان به خصوص در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم، با نام‌های آشنایی زیادی که سابقه حضور و موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن را نیز در کارنامه دارند، مواجه می‌شویم.

مختار دهقان، از جمله این افراد است، او دارای رتبه دوم شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال 1397 است. جواد سلیمانی، یکی دیگر از قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات است که سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اندونزی در سال 1394 را در کارنامه دارد، وی پیش از این، رتبه برتر رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن را نیز کسب کرده است.

امید حسینی‌نژاد نیز سال 1397 نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه بود و هادی اسفیدانی دیگر قاری مشهدی حاضر در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز سال گذشته رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی را به دست آورده بود.

علیرضا بیژنی، دیگر قاری شب دوم مسابقات است که رتبه دوم رشته قرائت تحقیق چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن را کسب کرده است و به واسطه همین رتبه به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال 1399 انتخاب شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری آن رقابت‌ها در ابهام قرار دارد. بیژنی همان مسیری را رفته است که چند سال قبل‌تر شهید منا «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» رفته بود.

شهید حسنی کارگر در سال 1393 و برای اولین بار در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور یافت و رتبه دوم را کسب کرد تا به عنوان نماینده ایران در مسابقات مالزی انتخاب شود. علیرضا بیژنی نیز سال گذشته برای اولین بار در مسابقات سراسری قرآن شرکت کرد و رتبه دوم را به دست آورد تا به عنوان نماینده ایران در مسابقات مالزی انتخاب شود.

در رشته حفظ کل قرآن نیز محمد خاکپور، سابقه حضور در چندین رقابت بین‌المللی را دارد، او به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان و کرواسی حضور داشته که رهاورد آن کسب رتبه دوم مسابقات این کشور بوده است. او همچنین در مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی حضور داشته و موفق به کسب رتبه اول شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha