مساجد غزه از فردا بازگشایی می‌شوند
کد خبر: 3926971
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

مساجد غزه از فردا بازگشایی می‌شوند

وزارت اوقاف و امور دینی در غزه از بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز جمعه و جماعت از فردا یکشنبه، 13 مهر خبر داد.

مساجد غزه بازگشایی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا، وزارت اوقاف و امور دینی غزه اعلام کرد: بازگشایی مساجد برای برگزاری نماز جماعت و جمعه از فردا یکشنبه، 13 مهرماه در استان‌های رفح، الوسطی و خان‌یونس به جز منطقه الامل در خان‌یونس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وزارت اوقاف غزه با صدور بیانیه‎ای در این باره از همه نمازگزاران خواسته است به انجام پروتکل‎های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در زمان حضور در مسجد و استفاده از قرآن و سجاده شخصی پایبند باشند.

رعایت فاصله بیش از یک متر در زمان ورود و خروج از مسجد و فاصله دو متر میان دو نمازگزار هنگام ادای نماز، گرفتن وضو در منزل، عدم استفاده از سرویس‌های بهداشتی مساجد، از دیگر دستورالعمل‌هایی است که در این بیانیه بر آن تأکید شده است.

همچنین وزارت اوقاف غزه اعلام کرد: حضور مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماری‌های دستگاه تنفسی، بیماری‌های واگیردار، زنان و کودکان در مساجد ممنوع است.

در این بیانیه همچنین با تأکید بر ادامه جواز ادای نماز در منازل به ویژه برای سالمندان، آمده است: مساجد 10 دقیقه قبل از اذان باز شده و 10 دقیقه بعد از ادای نماز بسته می‌شوند و برپایی مراکز فروش در مقابل مساجد بعد از اقامه نماز ممنوع است.

وزارت اوقاف غزه همچنین با اشاره به بسته بودن شبستان‎های مربوط به بانوان، تأکید کرد: برپایی هر گونه برنامه، سخنرانی، جشن و حلقه‌های حفظ قرآن تا تغییر شرایط و اتخاذ موضعی جدید ممنوع است.

ایراد خطبه نماز در کمتر از 10 دقیقه، تلاوت سور کوتاه قرآن توسط ائمه جماعات، ممنوعیت دست دادن، رعایت آداب سرفه و عطسه، عدم تجمع در برابر مساجد به هر دلیل، همکاری با مسئولین مساجد  برای اجرای اقادامات پیشگیرانه، ضدعفونی روزانه مساجد، باز گذاشتن همه پنجره‌ها و روشن گذاشتن تهویه‌ها از دیگر دستورالعمل‌های وزارت اوقاف و امور دینی غزه است.

انتهای پیام
captcha