گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3927113
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق مسلمانان روهینگیا

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های اراکان مورد آزار و اذیت شدید و نقض حقوق بشر قرار دارند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری آناتولی»، سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش‌هایی از گزارش جدید این سازمان با عنوان «زندان باز بدون پایان؛ بازداشت دسته‌جمعی مسلمانان روهینگیا در اراکان میانمار» هفته آینده از سوی این سازمان منتشر خواهد شد.
 
این سازمان حقوقی در بیانیه خود تأکید کرد: حدود 130 هزار مسلمان روهینگیا از سال 2012 و در پی حمله پاکسازی نژادی از سوی ارتش میانمار، در اردوگاه‌های اراکان به سر می‌برند.
 
این بیانیه می‌افزاید: دولت میانمار شرایط ظالمانه‌ای را برای پناهندگان روهینگیا ایجاد کرده است که نوعی جنایت علیه بشریت و محرومیت شدید از آزادی مسلمانان محسوب می‌شود.
 
دیدبان حقوق بشر گزارش خود را با استناد به بیش از 60 مصاحبه با مسلمانان روهینگیا و امدادگران ارائه کرده و از دولت میانمار خواسته است تمام محدودیت‌های خودسرانه در تعامل با مسلمانان روهینگیا در استان اراکان و سایر اقلیت‌ها را پایان دهد.
 
این گزارش با اشاره به اقدامات اخیر مقامات میانمار اعلام کرده است که به نظر می‌رسد بستن اردوگاه‌ها با هدف جداسازی اقلیت روهینگیا بوده و بازداشت روهینگیایی‌ها تبدیل به امری دائمی شده است.
 
براساس اعلام منابع محلی و بین‌المللی، جنایات مداوم نیروهای مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون به کشته شدن هزاران روهینگیایی منجر شده و نزدیک به یک میلیون مسلمان مجبور شده‌اند به بنگلادش پناهنده شوند.
انتهای پیام
captcha