سازمان ملل رفتار غیرانسانی با مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد
کد خبر: 3923024
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

سازمان ملل رفتار غیرانسانی با مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که حملات و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا و غیرنظامیان در میانمار که از سال 2017 از سوی ارتش این کشور و بودایی‌ها آغاز شده٬ ادامه دارد و برخی از این حملات می‌تواند مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، میشل باشله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود با اشاره به اینکه خشونت‌ها علیه مسلمانان آراکان و سایر اقوام میانمار کماکان در ایالت‌های آراکان و چین ادامه دارد، گفت: برخی غیرنظامیان در این درگیری‌ها ناپدید شده و نقض جدی حقوق بشر مانند قتل‌، آوارگی گسترده غیرنظامیان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، مرگ در بازداشت و تخریب اموال عمومی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی غیرنظامیان بی‌هدف مورد حمله قرار گرفته‌اند، نسبت به وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت هشدار داد.

باشله با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواستار پاسخگویی جنایتکاران در میانمار شده‌اند، گفت: متأسفانه هیچ اقدام مشخصی در این زمینه انجام نشده است. همه اقدامات ملی در این باره از جمله دادگاه‌های نظامی غیرعلنی و گزینشی و فعالیت‌های کمیسیون تحقیقات ملی کافی نبوده و از استانداردهای بین‌المللی دور بوده‌اند.

پیش از این، هفته گذشته دو سرباز ارتش میانمار اعتراف کردند که مسلمانان آراکان را کشته و آنها را در گورهای دسته جمعی دفن و به زنان نیز تجاوز کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha