بازگشایی مساجد لیبی پس از 7 ماه تعطیلی + عکس
کد خبر: 3928260
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

بازگشایی مساجد لیبی پس از 7 ماه تعطیلی + عکس

مساجد پایتخت لیبی پس از هفت ماه تعطیلی به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، روز جمعه با رعایت تدابیر بهداشتی بازگشایی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس 24، روز گذشته مساجد لیبی پس از هفت ماه تعطیلی، با اقامه نماز عصر بازگشایی شدند. نمازگزاران طبق مقررات دقیق، در خانه‌های خود وضو گرفته، فاصله اجتماعی را رعایت کردند و سجاده شخصی خود را به همراه آورده بودند.
 
«عبدالمنعم الریانی»، امام جماعت مسجد جعفر بن ابیطالب در شهر جنزور در غرب طرابلس، پایتخت لیبی گفت: برگزاری نماز در مساجد برای لیبیایی‌ها بسیار مهم است.
 
الریان افزود: طی چند روز گذشته، مانند بقیه مساجد ما یک فرآیند جامع آگاهی‌بخشی را انجام دادیم که شامل توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی بود که بر اساس مقررات پیشگیرانه دولتی، شرایط نماز در مساجد را توضیح می‌دهد.
 
وی در مورد تعداد نمازگزاران مجاز به اقامه نماز در داخل هر مسجد گفت: ما به فاصله اجتماعی نمازگزاران پایبند هستیم و این امر مستلزم آن است که مسجد تقریباً به اندازه نیمی از ظرفیت کل خود، نمازگزاران را جای دهد.
 
وی افزود که دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای از طرف اداره اوقاف وجود دارد و هر مسجدی که به دستورالعمل‌ها عمل نکند و موارد آلودگی به کرونا در آن ثبت شود به منظور حفظ سلامت عمومی بسته خواهد شد.
 
در اوایل ماه اکتبر، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، تصمیمی را صادر کرد که به مساجد اجازه بازگشایی مساجد را می‌دهد؛ مشروط بر اینکه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با همه‌گیری کوید 19 عمل شود.
 
بر اساس آمار دولتی در کشور هشت میلیونی لیبی تا کنون بیش از 40 هزار مورد مبتلا به کرونا ثبت و از این میان حدود 620 مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش شده است.
انتهای پیام
captcha