خاطره‌ای از افتخارآفرینی «شجریان» در مسابقات قرآن ترکیه
کد خبر: 3928503
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

خاطره‌ای از افتخارآفرینی «شجریان» در مسابقات قرآن ترکیه

یکی از فعالان قرآنی کشورمان در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی خاطره‌ای جالب از حضور استاد آواز محمدرضا شجریان در کشور ترکیه و حضور در مسابقات قرآن آن کشور در سال 1354 نقل کرده است.

خاطره‌ای از افتخارآفرینی «شجریان» در مسابقات قرآن ترکیهبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای گذشته با انتشار پستی به دریافت رتبه محمد‌رضا شجریان در مسابقات قرآن کشور ترکیه آن هم به صورت کاملاً اتفاقی و در حالی که برای اجرای کنسرت به این کشور رفته بود، اشاره کرد. این خاطره به نقل از محمد موسوی، نوازنده نی نقل شده که مشروح آن در ادامه آمده است.

حجت‌الاسلام قبادی، بین سال‌های 81 تا 84 مسئول برگزاری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده است.

«من این شانس را داشتم که سال 54 به اتفاق شجریان، سفری به قونیه ترکیه داشته باشم. مراسم بزرگداشت مولانا همه‌ساله از 20 تا 27 آذر در قونیه برگزار می‌شود و هر شب مراسم سماع است. ترکیه‌ای‌ها معتقدند مولانا متعلق به آنهاست و ایرانی نیست. بر مزار مولانا رفتیم.

در آن سال یک دوره مسابقه بین‌المللی قرآن هم برگزار می‌شد،‌ یکی از قاریان ایرانی به مسابقه نرسیده بود و شجریان به رایزن فرهنگی ایران گفت: من قرآن می‌خوانم، رایزن گفت: من خودم به اندازه کافی عصبانی‌ام، شما دیگه با من شوخی نکنید. شجریان گفت:‌ می‌روم و می‌خوانم، حالا ببین. شجریان رفت و خواند و در میان بهت همه، مدال طلا و یک جلد قرآن نفیس جایزه گرفت. چشمان رایزن از حدقه در آمده بود. به من گفت:‌ جناب موسوی! من که اصلاً باور نمی‌کنم ...»

 

خاطره‌ای از افتخارآفرینی استاد شجریان در مسابقات قرآن ترکیه

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha