اعلام حمایت مردم و مسئولان کانادا از مسجد تورنتو
کد خبر: 3929206
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

اعلام حمایت مردم و مسئولان کانادا از مسجد تورنتو

در پی ارسال چند ایمیل تهدیدآمیز به مسجد تورنتو، مقامات دولتی کانادا و مردم این کشور همبستگی خود را با این مسجد و مسلمانان کانادا اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، در پی ارسال چند ایمیل تهدید‌آمیز به مسجدی در شهر تورنتو، مقامات و مردم کانادا در پیام‌هایی همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند.
 
«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، در توئیتر خود نوشت: «من به شدت از این تهدید ناراحت هستم. اسلام‌هراسی و نفرت در کشور ما جایی ندارد و این نوع رفتار و بیان تحمل نخواهد شد. ما باید اقدامات بیشتری برای مقابله با نفرت‌پراکنی انجام دهیم و این کار را خواهیم کرد..

«ارین اوتول»، رهبر حزب مخالف، هم در توئیتر خود نوشت: «من امروز از افشای تهدیدات علیه یک مسجد در مرکز شهر تورنتو وحشت‌زده شدم. فرقه‌های نئونازی و دیگر گروه‌های نفرت‌پراکن که تهدید به خشونت و ارعاب می‌کنند در کانادا جایی ندارند. فکر من امشب مشغول جامعه مسلمان کانادا است.»
 
به گزارش تورنتو استار، یک مسجد محلی در تورنتو پس از دریافت ایمیل‌های تهدیدآمیز موقتاً تعطیل شد.
 
شورای ملی مسلمانان کانادا اعلام کرده حداقل در یکی از پیام‌های ارسال شده روز شنبه به «تکرار حادثه کرایست‌چرچ» تهدید شده که اشاره به حمله تروریستی در سال 2019 در دو مسجد نیوزلند است که طی آن 51 مسلمان کشته شدند.
 
در یکی از پیام‌ها آمده است: «ما حق داریم از خود در برابر تروریست‌ها دفاع کنیم. پلیس طرف ما را خواهد گرفت. اسلام ما را شکست نخواهد داد. ما اسلحه‌هایی داریم که می‌توانیم دوباره عملیاتی مانند کرایست‌چرچ انجام دهیم. ما سربازانی داریم که تجربه تک‌تیراندازی را دارند.»
 
«مصطفی فاروق»، رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا، از دولت فدرال خواستار یک برنامه اقدام ملی برای برچیدن گروه‌های حامی برتری سفیدپوستان و گروه‌های نئونازی در کانادا شد.
 
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیگر کافی است. امروز، ما به طور دسته جمعی با تهدید اعضای جامعه مسلمانان تورنتو روبرو هستیم. قبل از اقدام جدی چه اتفاقات دیگری باید بیفتد؟
 
سایر گروه‌ها و نمایندگان مجلس نیز حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرده‌اند. «لنور زان»، یکی از نمایندگان پارلمان این کشور، نوشت: من در کنار شما و مسلمانان خواهم بود. نژادپرستی و اسلام‌هراسی نباید در یک جامعه مدنی تحمل شود. 
انتهای پیام
captcha