مرحله نهایی آزمون سراسری تفسیر عمومی قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3930245
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
جمعه، همزمان در سراسر کشور؛

مرحله نهایی آزمون سراسری تفسیر عمومی قرآن برگزار می‌شود

مرحله نهایی آزمون رشته تفسیر عمومی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن جمعه، دوم آبان‌ماه، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله نهایی آزمون سراسری تفسیر عمومی قرآنحمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری آزمون رشته تفسیر عمومی قرآن چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: این آزمون جمعه، دوم آبان‌ماه به صورت حضوری و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این آزمون 105 نفر از سراسر کشور حضور دارند و کانال اطلاع‌رسانی ویژه منتخبان رشته تفسیر در فضای مجازی راه‌اندازی شده و به صورت برخط اطلاعات مربوط به مسابقات بارگذاری می‌شود تا به سؤالات و ابهامات احتمالی شرکت‌کنندگان پاسخ داده شود.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مسابقات بخش بانوان و آقایان به صورت همزمان و در محل ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برگزار می‌شود. ضمن اینکه تمامی حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور به ‌صورت متمرکز از طریق ویدئوکنفرانس در مرکز امور قرآنی قابل مشاهده است.

مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه این مرحله از مسابقات تفسیر، آخرین مرحله آن است و نفرات برتر این آزمون برگزیدگان چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته تفسیر خواهند بود، اظهار کرد: پیش از این شیوه‌نامه برگزاری چهل‌وسومین مسابقات به استان‌ها ابلاغ شده و به اطلاع تمامی شرکت‌کنندگان نیز رسیده است.

وی در مورد منابع این آزمون و دیگر جزئیات فنی آن بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان اهل تسنن، تفسیر سوره‌های مبارکه «طه» و «مریم» از تفسیر «صفوةالتفاسیر» و برای شرکت‌کنندگان اهل تشیع نیز از تفسیر «نمونه» به عنوان منبع استفاده شده و همچنین برای هر شرکت‌کننده 60 سؤال در نظر گرفته شده که 56 سؤال گزینه‌ای و چهار سؤال نیز تشریحی است.

مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه آزمون نمره منفی دارد، تصریح کرد: تلاش شده است که این آزمون و سؤالات آن منطبق بر استانداردهای رایج در چنین آزمون‌هایی باشد. همچنین ساعت شروع آزمون ۱۰ صبح جمعه است و در‌های حوزه‌های امتحانی نیز ۹:۳۰ بسته خواهد شد. نتایج آزمون نیز حداکثر تا یک هفته بعد از برگزاری از طریق سایت رسمی مسابقات جمهوری اسلامی ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد تأخیر در مورد زمان اعلام نتایج مرحله مقدماتی گفت: نتایج مرحله اول این مسابقات چهل روز قبل از برگزاری مرحله کشوری یعنی حدود اوایل مهرماه به استان‌ها ابلاغ شد تا نفرات راه‌یافته از طریق استان‌های خود از نتایج مطلع شوند. با توجه به اینکه منابع مراحل مختلف از قبل در شیوه‌نامه برگزاری مسابقات اعلام شده بود، زمان اعلام نتایج زمان مناسبی بود.

وی در پایان در مورد میزان مشارکت شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی این رشته از مسابقات بیان کرد: مرحله مقدماتی این آزمون اواخر مردادماه به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور 8000 نفر برگزار شد و از بین آنها 105 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha