آزمون دشوار پیش روی مرکز امور قرآنی اوقاف
کد خبر: 3931926
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

آزمون دشوار پیش روی مرکز امور قرآنی اوقاف

تا یک ماه پیش هنوز کسی از برپایی قطعی مسابقات خبر نداشت و راه‌یافتگان به مرحله کشوری بین برگزاری یا عدم برگزاری سردرگم بودند. شیوع کرونا و افزایش روزافزون ابتلا باعث شد که برگزارکنندگان مسابقات سناریوهای متعددی را طراحی کنند و حال آزمون دشواری را پیش رو دارند.

به گزارش ایکنا، شمارش معکوس برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شده و امروز شاهد نشست خبری رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای بیان جزئیات این رقابت‌ها طی آبان‌ماه هستیم، در حالی که چهل‌وسومین دوره روند بسیار متفاوتی از دیگر‌ ادوار پیدا کرده و همین باعث شده که بیشتر از هر دوره دیگری در تاریخ رقابت‌ها، ماندگار و بعدها یادآوری شود.

تا یک ماه قبل هنوز کسی از برپایی قطعی مسابقات خبر نداشت و راه‌یافتگان به مرحله کشوری نیز بین برگزاری یا عدم برگزاری سردرگم بودند. ویروس کرونا و گسترش شیوع آن در کشور و افزایش روزبه‌روز ابتلای آن، که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است، باعث شد که عوامل مسابقات، سناریوهای متعددی را طراحی کنند و با توجه به شرایط روز، یکی از آنها را روی میز اجرا بگذارند. سناریوها از اجرای حضوری، مجازی، نیمه‌حضوری و نیمه‌مجازی تا تعطیلی یک‌ساله حکایت داشت. هر کدام از آنها چندین بار مطرح و حتی اطلاع‌رسانی شد، اما در نهایت تغییر کرد و جای خود را به سناریوی دیگری داد تا نشان دهد، مسئولان در برپایی عزم جدی دارند و در نهایت نیز همین‌گونه شد و رأی به اجرای مجازی داده شد.

برگزاری مجازی یا غیرحضوری سابقه چندانی در منظومه مسابقات قرآن کشور ندارد. شاید بسیاری، مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهاددانشگاهی، مسابقات تلویزیونی «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» شبکه جهانی الکوثر و مواردی نظیر آن را که غیرحضوری برگزار شده است، فهرست ‌و تجربه آن رقابت‌ها را به مدیران قرآنی اوقاف یادآوری کنند، اما اگر همین افراد به پراکندگی شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات سراسری قرآن و نیز رشته‌های متعدد آن نگاهی بیندازند، متوجه خواهند شد که داستان مسابقات سراسری با هر رقابت دیگری متفاوت است و همین می‌تواند نگرانی‌ تیم اجرایی را بیشتر از هر زمانی افزایش دهد و دشوار بودن این آزمون را یادآوری کند.

روزی که مهدی قره‌شیخلو به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پا گذاشت و برنامه تغییر ریل مسابقات را در ذهن مرور می‌کرد و نقدهای زیادی هم در این‌ راه به جان خرید، هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که چالشی به نام کرونا برنامه‌های او را به هم‌ بریزد و تمام تغییرات اعمال شده را زیر سایه خود و مجازی شدن قرار دهد.

مسئولان مرکز امور قرآنی که این روزها می‌توانستند مشغول ارزیابی عملکرد یک‌ساله خود در نیمه‌های آبان‌ماه باشند و احتمالاً جشن کوچکی را هم برای موفقیت‌آمیز بودن این یک سال تدارک ببینند، سخت مشغول آماده کردن خود برای آزمون دشوار پیش رو هستند، آزمونی که چشم‌ها به برگزاری مناسب آن دوخته شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha