پیشنهاد ایران برای تأسیس کتابخانه فلسطین در زیمبابوه
کد خبر: 3930528
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

پیشنهاد ایران برای تأسیس کتابخانه فلسطین در زیمبابوه

در جریان دیدار رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با رئیس انجمن دوستداران فلسطین بر ضرورت تأسیس کتابخانه‌های تخصصی و نگارخانه‌های دائمی برای ثبت و ارائه گزارش‌ها و مستندات جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در زیمبابوه تأکید شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور بررسی روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر صهیونیستی، رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با رابسون موسرفو، رئیس انجمن دوستداران فلسطین در محل این نمایندگی فرهنگی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، عسگری ضمن تشریح وضعیت سیاسی و فرهنگی موجود با اشاره به مشترکات دو ملت در مبارزه رو در رو با قدر‌ت‌های مستکبر دنیا، به وضعیت همسان دو کشور در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون دو ملت ایران و زیمبابوه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد، حضور در جبهه مبارزه علیه قدرت‌طلبی‌های زورمدارانه آمریکا و اذناب آن در منطقه و جهان است که قطعاَ رژیم اشغالگر صهیونیستی در رأس آنها قرار می‌گیرد.

رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با اشاره به وظیفه نخبگان دو ملت در آگاه‌سازی مردم از ستم‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی افزود: جنایات تاریخی این رژیم غاصب نباید به دست فراموشی سپرده شود و مخالفت با این پدیده شوم تنها تبدیل به شعار و محدود به سخنرانی‌ها باشد.

وی به تجربه مشابه رژیم غاصب صهیونیستی در ایجاد و اختصاص ایام و امکنه خاص به هولوکاست برای یادآوری مردم دنیا نسبت به جنایات انجام یافته در حق قوم یهود اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد تمام افراد حقیقی، حقوقی و کشورهایی که به حق داعیه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را دارند باید اقدام به تأسیس کتابخانه‌های تخصصی و نگارخانه‌های دائمی برای ثبت و ارائه گزارش‌ها و مستندات جنایات این رژیم کرده و نگذارند این واقعیت‌های دردناک تاریخی به دست فراموشی سپرده شود.

رابسون موسرفو در سخنانی، با اشاره به موضع کشورش در برابر رژیم اشغالگر قدس به گزارش دیدارها و فعالیت‌های انجمن دوستداران فلسطین در اعتراض به روند عادی‌سازی روابط کشورها با این رژیم پرداخت و گفت: رویکرد جدید ما در نشست‌ها و همایش‌های مرتبط با موضوع فلسطین، بررسی علمی و مستند تاریخی روند تشکیل این غده سرطانی و جنایات بی شمار صهیونیست‌هاست.

رئیس انجمن دوستداران فلسطین ضمن استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان مبنی بر تأسیس کتابخانه تخصصی و نگارخانه دائمی تاریخ اشغال سرزمین فلسطین، تشکیل تیم‌های ورزشی با نام‌های فلسطینی را گام مثبت دیگری برای تکریم این ملت و تقبیح اعمال رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام
captcha