تجلیل از برگزیدگان مسابقه «‌سبک زندگی اسلامی» در زیمبابوه + عکس
کد خبر: 4114935
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «‌سبک زندگی اسلامی» در زیمبابوه + عکس

برگزیدگان مسابقه فرهنگی «ایران‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه تجلیل شدند.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جوایز برگزیدگان این مسابقه با حضور عباس نوازانی، سفیر ایران در زیمبابوه و جوزیا کوسنا، معاون شورای ملی هنر زیمبابوه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان اهدا شد.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، با اشاره به فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی گفت: هنر می‌تواند مردم کشورهای مختلف با زبان و آداب و رسوم مختلف را گردهم جمع کند.

وی هدف از برگزاری مسابقه فرهنگی «ایران‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» را آشنایی افراد علاقه‌مند با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و سبک زندگی اسلامی دانست.

بختیار افزود: ما می‌توانیم به افراد علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی ایران این زمینه را فراهم کنیم و منابع و محتوا در اختیار آنها قرار دهیم.

در ادامه «کودزای بیری»، استاد دانشگاه زیمبابوه با برشمردن آثار انقلاب اسلامی و توصیف فرهنگ و تمدن غنی ایران از سفر شگفت‌انگیز خود به ایران گفت و اظهار کرد: پس از آنکه به ایران سفر کردم نگاه من به طور کلی به ایران تغییر کرد. تبلیغات رسانه‌های غربی علیه ایران دروغ است.

عباس نوازانی، سفیر کشورمان نیز در سخنان خود به روابط عالی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین زیمبابوه و ایران اشاره و از رایزنی فرهنگی به دلیل برگزاری این مسابقه فرهنگی و تلاش برای تقویت روابط بین دو کشور قدردانی کرد.

جوزیا کوسنا، معاون شورای ملی هنر زیمبابوه گفت: این مسابقه برای ارتقای روابط فرهنگی بین زیمبابوه و ایران خوب است، زیرا مردم زیمبابوه را قادر می‌سازد تا با فرهنگ غنی ایرانی آشنا شوند.

وی بیان کرد: بسیار خوب است که مشاهده می‌کنیم که ایران از طریق مرکز فرهنگی به تعامل با زیمبابوه در زمینه مسائل فرهنگی و نمایش فرهنگ غنی و متنوع ایرانی به مردم زیمبابوه از طریق مسابقات، نمایشگاه‌ها و سایر اقدامات ادامه می‌دهد.

در ادامه، شرکت‌کنندگان این مراسم از نمایشگاه عکسی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شده بود، بازدید کردند.

بنابر اعلام این خبر، این مسابقه با موضوع سبک زندگی اسلامی، ‌انقلاب اسلامی و دستاوردهای ایران و تاریخ و تمدن ایران، طراحی و با فرصتی دوماهه از علاقه‌مندان خواسته شد آثار خود را تهیه و ارسال کنند. شرکت‌کنندگان آثار خود را در قالب مقاله،‌ ویدئو کوتاه،‌ عکس و نقاشی و شعر برای شرکت در مسابقه ارسال کردند.

انتهای پیام
captcha