احتمال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در آذرماه
کد خبر: 3930592
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
دهقانکار با اشاره به برگزاری طرح پاییزه هفته کتاب خبر داد؛

احتمال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در آذرماه

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه نشست جایزه جلال آل احمد گفت: با انجام مقدماتی چون رصد نمایشگاه‌های مجازی خارجی، روش‌های برگزاری و ... به نظر می‌رسد که بتوانیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را اواخر آذرماه برگزار کنیم.

نمایشگاه مجازی کتاب اواخر آذر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه نشست خبری سیزدهمین جایزه جلال آل احمد گفت: با انجام مقدماتی چون رصد نمایشگاه‌های مجازی خارجی، روش‌های برگزاری و... به نظر می‌رسد که بتوانیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را اواخر آذرماه برگزار کنیم.

ایوب دهقانکار درباره زمان و نحوه این نمایشگاه اظهار کرد: نبود اطلاع‌رسانی در این زمینه، دال بر منفعل بودن مؤسسه و معاونت فرهنگی در قبال این رویداد فرهنگی نیست، زیرا در این زمینه در دنیا هیچ تجربه‌ای وجود ندارد؛ به همین دلیل تمام دقتمان را می‌کنیم که همه‌جانبه‌نگری در برگزاری آن رعایت شده باشد.

وی افزود: روز گذشته اولین گام در زمینه شرکت و ثبت‌نام ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب برداشته شد و ما جلسات بسیار گسترده و فشرده‌ای با متخصصان، همچنین صنوف نشر، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و ... داشتیم و تقریباً در تمامی نمایشگاه مجازی کشور‌های مختلف شرکت کردیم. حضور ما هم منفعلانه نبوده است و سعی کردیم شرکت‌کننده فعالی باشیم و نحوه برگزاری نمایشگاه را رصد و بررسی کنیم. البته بعضی از کشورها در این زمینه اعلام شکست کردند زیرا نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

دهقانکار با اشاره به تفاوت کشورمان با سایر کشورها در برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: ما یک تفاوت اساسی با سایر کشور‌ها داریم و آن اینکه علاوه بر نمایشگاه کتاب، باید پیوست فروشگاهی هم داشته باشیم و ابلاغیه‌ای که از معاونت فرهنگی به مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام شد این بود که نمایشگاه مجازی کتاب به گونه‌ای برگزار شود که بخشی از خسارت‌های نمایشگاه جبران شود. 

وی تصریح کرد: اگر بنا بود صرفاً نمایشگاه برگزار شود، کارمان بسیار ساده بود، اما چون قرار است فروشگاه مجازی هم برپا شود، روش‌های گوناگون از جمله ۱۴ روش اجرا بررسی شده و از این میان به یک روش مارکت پلیسی (MARKET PLACY) است که در نشست جداگانه‌ای جزئیات آن اعلام خواهد شد. البته آنچه ذهن ما را در نمایشگاه کتاب مجازی معطوف به خود کرده، بخش غیرمجازی آن از جمله تحویل کالا، ارسال به مشتری و ... است، اما در پلتفرم آن مشکل چندانی نخواهیم داشت. بنابراین با انجام این اقدامات، به نظر می‌رسد بتوانیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را اواخر آذرماه برگزار کنیم.

دهقانکار با اشاره به هفته کتاب جمهوری اسلامی، گفت: همزمان با هفته کتاب، طرح پاییزه کتاب را نیز خواهیم داشت. ما مصمم هستیم که این طرح را برگزار کنیم تا در این شرایط سخت به کتابفروشان کمک اقتصادی شود.

انتهای پیام
captcha