طبق اعلام دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی 24 ساعت گذشته، 14 نفر دیگر بر اثر ابتلا به كروناویروس در استان فارس جان خود را از دست دادند. 
به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 30 مهرماه در استودیو سلامت این دانشگاه گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۳۳۵ هزار و ۷۷۵ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه و به آزمایشگاههای تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۷۲ هزار و ۲۳۱ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه هماکنون یک هزار و ۸۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستانهای استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۱۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای ICU، تحت مراقبتهای ویژه درمانی قرار دارند.
اكبری بیان كرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هماستانی دیگر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان ناشی از کرونا ویروس در فارس به یكهزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را نیز ۶۳ هزار و ۲۰۲ نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس تأکید کرد: استفاده از ماسک، شستوشوی مرتب دستها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضروری، برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ضرورت دارد.
اکبری با بیان اینکه باید با رعایت دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹، به مجموعه سلامت کمک کنیم ابراز امیدواری کرد تا به لطف خداوند متعال و مشارکت مردم و تلاش بیوقفه کادر بهداشت و درمان، این ویروس منحوس مهار شود.
انتهای پیام