کتابی برای آشنایی با سلوک و نگاه تربیتی صدرها
کد خبر: 3930902
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
نگاهی به «به رنگ صبر»

کتابی برای آشنایی با سلوک و نگاه تربیتی صدرها

کتاب «به رنگ صبر» به کوشش خانم فاطمه نقوی، ظاهراً خاطرات گرم و صمیمی و جدی وی از فراز و فرودهای زندگی‌ اما در بطن سرشار از روایت‌های متعدد کسانی است که با آنان زیسته است.

به گزارش ایکنا؛ کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در جدیدترین مطلب خود بخشی از یادداشت محمد قبادی، پژوهشگر تاریخ معاصر را که به معرفی و نقد کتاب «به رنگ صبر» پرداخته، منتشر کرده است. در این مطلب آمده است:

گاهی به این فکر می‌کنم که در این چند صد سال اخیر خاندان‌هایی بوده‌اند که از میانشان عالمان و دانشمندانی رشد کردند و بالیدند که حوزه تاثیرگذاری‌شان در فرهنگ و اجتماع و حتی سیاست چنان ریشه‌دار و گسترده بوده و هست که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. خاندان‌هایی که برایشان تاریخ نمی‌سازند، بلکه آنانند که تاریخ می‌سازند و خود در آن نقش محوری دارند.

کتاب «به رنگ صبر» به کوشش خانم فاطمه نقوی می‌تواند یکی از راه‌های شناخت برخی از این خاندان‌ها باشد. این کتاب ظاهراً خاطرات گرم و صمیمی و جدی وی از فراز و فرودهای زندگی‌، اما سرشار از روایت‌های متعدد از کسانی است که با آنان زیسته است. روایت‌هایی که قرائت رسمی خاندانی به دست نمی‌دهد، بلکه روایت‌هایی است از لایه‌های زیرین و درونی خاندان صدر که من از آن به “اندرونیات” تعبیر می‌کنم، روایت‌هایی که در نوع خود کم نظیر یا شاید بی‌نظیر باشد.

خواننده در این کتاب ۵۵۰ صفحه‌ای نه فقط با بخشی از تاریخ خاندانی صدر آشنا می‌شود بلکه می‌تواند از زبان بی‌غل و غش فاطمه خانم صدر به سلوک و نگاه تربیتی صدرها آشنا شود.

انتهای پیام
captcha