برگزاری جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» در الیگودرز
کد خبر: 3931322
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹

برگزاری جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» در الیگودرز

نخستین جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» با محوریت قرائت سوره مبارکه فیل دوشنبه، 12 آبان‌ماه جاری با محوریت سوره مبارکه فیل در الیگودرز برگزار می‏‌شود.

برگزاری جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» در الیگودرزمیثم محتشم، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فراخوان نخستین جشنواره قرانی «رحمة‌للعالمین» در الیگودرز، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز با همکاری انجمن قرآن و عترت این شهرستان در نظر دارد به‌مناسبت فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) نخستین جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» با محوریت قرائت سوره مبارکه فیل را در این شهرستان برگزار کند.

وی با اشاره به این‌که این جشنواره قرآنی دوشنبه، 12 آبان‌ماه جار برگزار می‏‌شود، افزود: این جشنواره قرآنی در رده‌های سنی زیر 10 سال، 10 تا 15 سال، 15 تا 17 سال و 17 تا 20 سال برگزار می‏‌شود که در هر رده سنی سه نفر به انتخاب هیئت داوران به جشنواره راه پیدا کرده و در رقابت صحنه‌ای یک نفر برگزیده خواهد شد.

محتشم رعایت صوت، لحن و تجوید در قرائت را از شرایط شرکت در جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‎بایست فیلم قرائت خود را توسط گوشی همراه با کیفیت و به‌صورت افقی ضبط و به شماره واتساپ 09360760033 ارسال کنند این در حالی‎است که سقف زمان قرائت 120 ثانیه است و هر شرکت‌کننده می‎بایست در ابتدای فیلم، خودش را معرفی کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز با بیان این‌که به فیلم‌هایی که در این چارچوب ارسال نشوند ترتیب اثر داده نخواهد شد، اضافه کرد: ارسال تصویر صفحه اول شناسنامه و یک قطعه عکس پرسنلی به شماره واتساپ نیز برای هر شرکت‌کننده در جشنواره الزامی است.

وی آخرین مهلت ارسال فیلم‌های قرائت را تا جمعه، نهم آبان‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: اولویت برگزاری این جشنواره حضوری است اما چنان‌چه به‌دلیل شرایط کرونایی و بر اساس صلاحدید ستاد مدیریت بیماری کرونا، امکان برگزاری به‌صورت حضوری مقدور نباشد داوری آثار برمبنای فیلم‌های ارسالی انجام می‎شود و قرائت‌های برتر به‌صورت گسترده و با همکاری فعالان مجازی در فضای مجازی بارگذاری و با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی از نفرات برتر با اهدای هدایایی تقدیر به‌عمل می‎آید.

انتهای پیام
captcha