طرح آموزش مجازی در آموزش و پرورش با رویکردی جدید تدوین می‌شود
کد خبر: 3931433
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
سعیدرضا عاملی:

طرح آموزش مجازی در آموزش و پرورش با رویکردی جدید تدوین می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد: سیاست‌ها، راهبرد‌ها و اهداف آموزش و پرورش در محیط و پلتفرم دوم تعیین می‌شود.

طرح آموزش مجازی با رویکردی جدید تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه هفتمین جلسه شورای تحول و نوسازی آموزش و پرورش که عصر امروز دوشنبه پنجم آبان‌ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران و با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین دستور کار اصلی ماست و یکی از تحولات ده‌گانه در این سند موضوع فضای مجازی در آموزش و پرورش است.

عاملی ادامه داد: در فضای مجازی لزوماً منظور ما نرم‌افزار شاد نیست، بلکه آموزش و پرورش دوم یعنی بازتولید فرایند‌های اداری، تقسیمات کشوری، منابع انسانی و ... است که در این فضای دوم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فضای دوم در واقع واقعیت گسترده‌ای است که منبع اصلی آن آموزش و پرورش در فضای واقعی است، افزود: در شرایط کنونی، نقد‌هایی به شبکه شاد وارد می‌شود که به نظرم این نقد‌ها توجه به این ندارد که نرم افزار مسیر کمال را طی می‌کند، محیط مجازی محیطی ادامه‌دار است و از یک نقطه‌ای آغاز می‌کند و به مرور به کمال می‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در این جلسه کلیت موضوعی طرح شد که در آن دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگاه آموزش مجازی این دانشگاه با همکاری آموزش و پرورش کاری مشترک تهیه کردند تا سیاست‌ها و راهبرد‌ها و اهداف آموزش و پرورش در محیط دوم را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورش باید محور این بسته سیاستی باشد، گفت: به عنوان مثال، در فضای دوم اطمینان نداریم دانش‌آموز در چه شرایطی آموزش را دریافت می‌کند. این بسته مطابق محیط جدید، دانش‌آموز را مقابل معلم می‌نشاند و آموزش چهره به چهره دریافت می‌کند. این مسئله را در دانشگاه نیز داریم که نیازمند توسعه نرم‌افزاری است.

عاملی ادامه داد: فضای دوم باید بتواند واقعیت مجازی و گسترده را به گونه‌ای طراحی کند که کیفیت آموزش بهتر و بیشتر شود. این بستر هم روز اول اتفاق نمی‌افتد و به مرور زمان لایه‌های فنی‌تری پیدا می‌کنند، همان‌طور که موتور‌های جستجوگر مسیر دو دهه رشد و پیشرفت را طی کردند تا لایه‌های اطلاعاتی گسترش یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طبیعتاً اگر آموزش و پرورش امروز با دقت این موضوع را جلو ببرد، به ظزفیت‌های خوبی می‌رسد. موضوع نگاه پلتفرم به آموزش و پرورش هم بعد دیگری است که به آن توجه داریم تا همه سامانه‌ها در یک پلتفرم شکل گیرد و به صورت یکپارچه قابل دسترسی باشد.

عاملی افزود: از دیگر مباحث جلسه امروز، بحث ورود شرکت‌های خصوصی و اپراتور‌ها به فضای آموزش مجازی است تا برای همه به صورت غیرمرکزی امکان مشارکت وجود داشته باشد، در واقع در این فضا نگاه مرکزی و غیرمرکزی شکل می‌گیرد تا از تمرکزگرایی شدید جلوگیری شود و کیفیت در این محیط، برنده اصلی است. جستجوگر‌های زیادی در دنیا وجود دارد، اما همه این‌ها در یک سطح نیستند و خدمات آن‌ها متفاوت و متنوع است، بر همین اساس، نگاه و موضوع ما هم در همین بستر شکل می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha