توجه به اعتقادات و اخلاقیات اولویت مهد قرآنی فرشتگان زمینی آمل
کد خبر: 3931682
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲

توجه به اعتقادات و اخلاقیات اولویت مهد قرآنی فرشتگان زمینی آمل

موسس و مربی مهد کودک تخصصی قرآنی فرشتگان زمینی آمل، گفت: با توجه به اینکه مبانی اعتقادی و اخلاقی افراد در سنین کودکی پرورش می‌یابد و در سنین نوجوانی شکل می‌گیرد بنابراین برای رسیدن به اهداف انسانی، انس و علاقه کودکان به مسائل تربیتی دینی از ضروریات است.

توجه به اعتقادات و اخلاقیات اولویت مهد قرآنی فرشتگان زمینی آملشهربانو آقاجان‌زاده که از سال ۱۳۷۷ در یکی از مهد‌های کودک فعالیت خود را آغاز کرد در سال ۱۳۸۲ اولین مهدکودک تخصصی قرآنی فرشته‌های زمین آمل را در مقاطع خردسال و پیش دبستانی در مساحت ۳۸۴ متر مربع به صورت استیجاری تاسیس و با رویکرد قرآن و اهل بیت (ع) و مهدویت شروع به فعالیت کرد. در ادامه مصاحبه وی با ایکنا مازندران را می‌خوانیم.

شهربانو آقاجان‌زاده موسس مهد کودک تخصصی قرآنی فرشته‌های زمین آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: رویکرد این مهد تخصصی با توجه به حس خداجویی و نیاز پرستش که در فطرت همه‌ی انسان‌ها وجود دارد و با در نظرگرفتن یادگیری همه جانبه‌ی کودکان و اهداف یازده‌گانه آموزشی و پرورش در مقطع پیش دبستانی، قرآنی است.
وی افزود: با توجه به اینکه مبانی اعتقادی و اخلاقی افراد در سنین کودکی پرورش می‌یابد و در سنین نوجوانی شکل می‌گیرد لذا برای رسیدن به اهداف انسانی، انس و علافه کودکان به مسائل تربیتی دینی از ضروریات است.
وی افزود: مهدکودک تخصصی قرآنی فرشتگان زمین آمل با توجه به درجه‌بندی کمیته تخصصی اداره کل بهزیستی استان مازندران حائز شرایط سه ستاره شده و اکنون با توجه به شرایط کرونا با یک سوم ظرفیت خود با ۲۴ دانش‌آموز و سه مربی فعالیت دارد.
آقاجان‌زاده تصریح کرد: اگر امروز دغدغه تربیت جامعه و نسل جوانان را داریم برای رسیدن به نقطه هدف باید برای پرورش و تربیت کودکان امروز همت و تلاش کنیم.
وی افزود: برای رسیدن نقطه هدف با نظرگرفتن مسائل رشدی تحول شناختی، کلامی، مهارت‌های اجتماعی و. نیاز به روش‌های یادگیری خلاقانه، نو و کاربردی است؛ و چه بسا برای به ثمره رسیدن این اهداف نیاز به برنامه‌ریزی گسترده و پایدار با همدلی و همکاری خالصانه متصدیان امور، اولیاء و مربیان دارد.
موسس مهد تخصصی قرآنی فرشته‌های زمین آمل، افزود: بهره‌گیری از فعالیت‌های جنبی همچون؛ نقاشی، شعر، سرود، قصه، نمایش، سفالگری، اوریگامی، بازی‌های خلاق و هدفمند و نیز برگزاری برنامه به مناسبت‌های ویژه مذهبی و بومی و ملی و برگزاری نمایشگاه‌هایی از جمله روش‌های این مهد تخصصی در راستای آموزش پایدار مفاهیم دینی و قرآنی است.
این فعال قرآنی گفت: هدف این مهد، ایجاد علاقه و انس کودکان با آموزه‌های قرآنی و دینی، حفظ آیات و سوره‌های کوتاه با معانی و مفاهیم در حد فهم و درک کودک، یادگیری مهارت‌های زندگی و مفاهیم اجتماعی، آشنایی با مفاهیم ریاضی، علوم، نجوم و تقویت بنیه جسمی با فعالیت‌های ورزشی و تشویق کودکان به غذا‌های سالم و طبیعی است.
وی با بیان اینکه، این مهد تخصصی در سال ۱۳۹۹ مجوز خانه قرآن را از اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران دریافت کرده است، افزود: در این مهد جهت ایجاد انگیزه بیشتر موضوع گردشگری علمی – تفریحی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
این مربی قرآنی اظهار کرد: اولین بار در آمل «آدینه مهد مصلی» با نظارت بهزیستی و ستاد اقامه نماز استان در مصلی آمل برای رفاه حال مادران نمازگزار و انس کودکان با محیط‌ها و برنامه‌های مذهبی فقط در روز‌های جمعه هرهفته از سال ۸۷ دایر بود که در حال حاضر به علت شیوع کرونا تعطیل شد.

 افتخارات مهد قرآنی فرشتگان زمینی آمل
وی با اشاره به کسب موفقیت‌های نونهالان مهد فرشته‌های زمین در مسابقات و جشنواره‌ها در رشته‌های قرآن، اذان، نماز، نقاشی، سرود در سال‌های متعدد افزود: کسب رتبه مهدکودک برگزیده کشور در چهارمین جام باشگاه کتابخوانی سال ۹۹، کسب رتبه سوم استان در جشنواره سرود نماز در سال ۹۸، کسب رتبه سوم در سومین جام باشگاه کتابخوانی ۹۸ در سطح استان، کسب رتبه برتر در بخش جشنواره سرود فرهنگی ولایت شهرستان آمل در سال ۹۷، کسب مقام برتر استانی در رشته‌ی هم‌خوانی یاوران نماز در سطح استان، تقدیر شده از ستاد اقامه نماز مرکزی در مسابقه فراخوان شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، کسب عنوان فعال برتر در سال ۹۴ جشنواره فرهنگ نورانی نماز در سطح استان، کسب رتبه‌های برتر توسط نونهالان مهد در سطح شهرستان و استان از جمله افتخارات دیگر این مهد در سال‌های جاری تحت نظارت بهزیستی است.
آقاجان‌زاده گفت: فعالیت مهد در دوران کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی، با هماهنگی به عمل آمده بین اولیاء و مربیان و مدیریت مهد، به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. البته حضوری به این صورت که یک کودک در کلاس به همراه یک مربی در یک ساعت مشخص در یک روز در طی هفته انجام می‌شود.
لازم به ذکر است آقاجان زاده، افتخار اجرای فعالیت‌های مکتب‌القرآن با نظارت مکتب‌القرآن قم، تاسیس اولین مهدکودک تخصصی قرآنی، اجرای فعالیت‌های طرح مهدویت ویژه کودکان با گواهی حوزه‌ علمیه قم و عنوان مربی نمونه شهرستان آمل از سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۸۱ را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام
captcha