تجمع اسلامی مسیحی علیه مکرون در بیروت
کد خبر: 3931969
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

تجمع اسلامی مسیحی علیه مکرون در بیروت

شهروندان و شخصیت‌های مختلف مسیحی و مسلمان لبنان با تجمع مقابل سفارت فرانسه در بیروت ضمن محکوم کردن اسلام ستیزی در فرانسه، توهین رئیس جمهور این کشور به اسلام و پیامبر(ص) را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از منابع عربی، شهروندان و شخصیت‌های لبنانی با تجمع مقابل سفارت فرانسه در بیروت، توهین‌ به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام در فرانسه را محکوم کردند.

این تجمع به دعوت مرکز مطالعات بین‌المللی و انجمن رسانه مقاوم لبنان برگزار شد و «محمد فقیه» رئیس مرکز مطالعات بین‌المللی در بیروت ضمن محکوم کردن سخنان «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حمایت از توهین کنندگان به اسلام در پاریس، گفت: او باید از مسلمانان عذرخواهی کند زیرا بازگشت از مسیر اشتباه انحراف نیست و فضیلت است.

فقیه با بیان اینکه مكرون ارزش‌های ملت فرانسه را به چالش می‌كشد، تصریح كرد كه نویسندگان فرانسه نخستین کسانی بودند كه رسول خدا را تجلیل و احترام کرده اند.

«الیاس مطران» عضو کنگره قومی-عربی و وکیل لبنانی هم این جرم رئیس جمهور فرانسه را تقبیح و محکوم کرد و گفت: چنین رفتارهایی هیچ ارتباطی با تمدن و فرهنگ ندارد و ما در دفاع از فرزندان فرهنگ و تمدن عربی و اسلامی در کنار آنها ایستاده‌ایم.

«بشری الخلیل» وکیل زن لبنانی هم تأکید کرد که رئیس جمهور فرانسه با اجازه دادن برای توهین به دینی از ادیان الهی ماده 32 و 33 قانون مطبوعات فرانسه را نقض کرده است.

او با تأکید بر وجود جنگی همه جانبه با اسلام گفت: یک نقشه جهانی برای آزاردادن اسلام و مسلمانان وجود دارد تا مانع ایفای نقش واقعی آنان در پیشرفت تمدن در جهان شوند.

الخلیل ضمن بیان اینکه مکرون در لیبی و مالی هم برای تسلط بر ثروت این کشورها از تروریست‌های آنجا حمایت می‌کند، گفت: باید یک اجلاس اسلامی برگزار شود تا عوامل و رسانه‌هایی که به اسلام و مسلمانان توهین می‌کنند و همچنین دولت فرانسه که این اقدامات را تأیید می‌کند، در برابر دیوان کیفری بین المللی تحت پیگرد قرار گرفته و حکمی مبنی بر ممنوعیت توهین به ادیان صادر شود.

شرکت کنندگان در تجمع با رد هر گونه تعرض به چهره‌ای دینی خواستار عذرخواهی رسمی و بین‎المللی رئیس جمهور فرانسه شدند و تأکید کردند تعرض به ساحت پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان آزادی بیان ممنوع است، زیرا تعرض به یک امت محسوب می‌شود.

آنها تأکید کردند که فرانسه چگونه از آزادی بیان حرف می‌زند اما از جنایات متجاوزان سعودی علیه یمنی‌ها و همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی لبنان و فلسطین و بازداشت غیرقانونی جرج عبدالله مبارز لبنانی از 30 سال پیش تاکنون در زندان‌های فرانسه حرفی نمی‌زند.

انتهای پیام
captcha