«پویا» در مسیر رسانه تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3932207
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
یادداشت /

«پویا» در مسیر رسانه تراز انقلاب اسلامی

با وجود تمامی کمبودها و کارشکنی‌ها در داخل و خارج صداوسیما، حرکت آرام و بی‌سر و صدا و هدفمندی در شبکه پویا و نهال آغاز شده و برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی فرزندان ایران اسلامی برنامه‌های قابل قبولی تهیه و پخش می‌شود.

امروزه دنیا به سمت رسانه‌ای‌تر شدن می‌رود و قدرت رسانه روز به روز در حال افزایش است. آسیب‌پذیرترین و در عین حال مهمترین قشر جامعه در سلطه رسانه‌ای جهان، کودکان و نونهالان هستند و دردانه‌های تک تک ما ایرانی‌ها در برابر هجمه حملات بی‌رحمانه رسانه‌های بی‌قید و بند و افسارگسیخته غرب، کاملاً خلع سلاح ‌و بدون دفاع هستند.

در این شرایط نه کودکان ما آموزش سواد رسانه‌ای دارند و نه خانواده‌ها از آگاهی لازم برخوردار هستند که بدانند در برابر این جنگ تمام‌عیار، به چه نحوی از آن‌ها دفاع کنند.

اگر بتوانیم رسانه تراز انقلاب اسلامی را که پیش‌نیاز رسیدن به مرحله دولت اسلامی است، محقق کنیم، می‌توانیم در عرصه رسانه به جای حالت تدافعی، گارد تهاجمی به خود گرفته و در برابر این حملات، حرفی برای گفتن داشته باشیم و امیدواریم روزی این گفتمان مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری در حوزه رسانه تحقق یابد.

اما در همین شرایط، تولید محصولات سالم و سرشار از محتوا که کیفیت قابل رقابت با برنامه‌های خارجی و جذابیت‌های اینترنتی را داشته باشد، حداقل اقدام لازم است. تکلیف و مأموریت این جهاد رسانه‌ای با رسانه ملی است که متأسفانه با مشکلات و کاستی‌های عدیده‌ای مواجه است و تا رسیدن به رسانه تراز انقلاب اسلامی راه طولانی و بس سختی در پیش دارد.

به لطف الهی و برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی علیرغم تمام کمبودها و کارشکنی‌ها در داخل و خارج صدا و سیما، حرکت آرام و هدفمندی در شبکه پویا و نهال آغاز شده و برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی فرزندان ایران اسلامی برنامه‌های قابل قبولی تهیه و پخش می‌شود تا جایی که رسانه‌های غربی اقدام به حمله علیه این شبکه و مدیریت آن کرده‌اند.

هر چند در کشور ظرفیت‌های موجود برای تولید محصولات رسانه‌ای در این حوزه با کیفیت بالاتر بسیار بیشتر از این خروجی‌هاست و انتظار می‌رود شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش باشیم. اما اکنون همین اقدامات اندک ولی امیدبخش را قدر می‌دانیم و امیدواریم در این مسیر با حضور معاون جدید سیما، امثال محمد سرشار، مدیر شبکه نهال، تکثر و قدرت بیشتری یابند تا مسیر حرکت به سمت رسانه تراز انقلاب اسلامی هموار شده و تولیدات ارزنده‌تری به کوری چشم دشمنان انقلاب و اسلام داشته باشیم.

لذا بدین وسیله جمعی از اصحاب رسانه و‌ تولیدکنندگان رسانه‌ای از زحمات ایشان و‌ گروه‌های برنامه‌ساز شبکه نهال و ‌پویا قدردانی می‌کنیم و خواستاریم، بدون توجه به حواشی و فشارها، همچنان این مسیر را با قدرت ادامه دهند.

یادداشت از مهدی حاجی، فعال رسانه‌ای و مجری برنامه‌های معارفی سیما

انتهای پیام
captcha