تداوم ناآرامی‌ها در فرانسه / مسجدی به آتش کشیده شد
کد خبر: 3932488
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

تداوم ناآرامی‌ها در فرانسه / مسجدی به آتش کشیده شد

اهانت به مقدسات مسلمانان در فرانسه همچنان ادامه دارد و این بار مسجدی در شمال فرانسه به وسیله یک فرد ناشناس به آتش کشیده شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «فاتح ساری»، دبیرکل سازمان ملی جامعه اسلامی (CIMG)، اعلام کرد: مسجدی در شهر شاتودون واقع در شمال فرانسه از سوی فردی ناشناس با ریختن بنزین دچار آتش‌سوزی شده است. این آتش‌سوزی پیش از شعله‌ور شدن خاموش شد و خسارت زیادی را به مسجد وارد نکرد.
 
به گفته ساری، مسئولان مسجد شکایتی را علیه این اقدام تنظیم کرده‌اند و مقامات پلیس نیز در حال تحقیق و بررسی درباره عاملان این حادثه از طریق مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته مسجد هستند.
 
از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که روز شنبه نیروهای امنیتی فرانسه دو نفر را به اتهام نوشتن شعارهای ضداسلامی بر دیوار مسجد شهر «بانتان» در حومه پاریس، که از ۶ ماه پیش به دستور مقامات قضایی بسته شده است، دستگیر کردند.
 
دادستانی کل این منطقه در بیانیه‌ای تأکید کرد: دو جوان بیست ساله در حالی نوشتن عباراتی ضد اسلامی بر دیوارهای مسجد بانتان دستگیر شدند. عبارات ضداسلامی که به رنگ سفید بر دیوارهای این مسجد نوشته شده بود، پاک شده و آن دو جوان دستگیر شده‌اند.
 
دادگاه شهر مونتروی در شمال فرانسه سه‌شنبه گذشته (۶ آبان ماه) حکم بسته شدن مسجدی در شهر بانتان واقع در شمال شرقی فرانسه را به مدت ۶ ماه صادر کرد. به عقیده این دادگاه، یکی از روحانیون مسجد در گروه‌های افراطی فعالیت داشته است.
 
در ۱۹ اکتبر جاری(۲۸ مهرماه) وزیر کشور فرانسه دستور بسته شدن مسجد بانتان را به دلیل انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی در محکومیت نشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) صادر کرد. بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در فرانسه و حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، از چنین اقدام گستاخانه‌ای خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.
انتهای پیام
captcha