تأکید علما و شخصیت‌های ایرانی و روسی بر ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی
کد خبر: 3933450
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲

تأکید علما و شخصیت‌های ایرانی و روسی بر ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی

جمعی از اندیشمندان و شخصیت های سیاسی ، مذهبی و فرهنگی ایران و روسیه در نشستی مجازی ضمن تأکید بر احترام به مقدسات ادیان الهی، اهانت به ساحت قدسی پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایکنا، شرکت کنندگان در این ‌وبینار، اسلام را دین صلح، رحمت، عقلانیت و تفکر دانستند و گفتند کسانی‌ که با ترور و جنایت، انسان‌های بیگناه را به قتل می‌رسانند، از مسلمانان نیستند.

این اندیشمندان تأکید کردند: گروه‌های تروریستی دست پرورده غرب و آمریکا هستند و براساس اعتراف مقامات آمریکایی، خود آنها این گروه‌های تروریستی را به وجود آورده و حمایت می‌کنند.

ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی ، محور گفتگوی علما و شخصیت‌های ایرانی و روسی

نفیق‌الله عشیروف، رئیس اداره روحانیت بخش آسیایی روسیه، کفاح باتا مفتی اعظم ولگاگراد، مقدس بیباریسوف مفتی مسکو، آنار رمضانوف رئیس موسسه غیردولتی کوثر و رئیس اداره مفتیات مرکزی، دمیر خیرالدین‌اوف رئیس سابق دانشگاه اسلامی مسکو و محمد رحیم‌اوف مفتی ینی گورسک میهمانان روسی این نشست آنلاین بودند.

ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی ، محور گفتگوی علما و شخصیت‌های ایرانی و روسی

حجت الاسلام مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای علمایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، حجت الاسلام اختری رئیس بنیاد بین المللی عاشورا ، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، حجت الاسلام اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو و سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در مسکو ، به نمایندگی از ایران در این همایش شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha