پویش ترجمه و باز نشر کتب با موضوع پیامبر(ص)
کد خبر: 3933962
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
سازمان فرهنگ و ارتباطات راه‎اندازی کرد؛

پویش ترجمه و باز نشر کتب با موضوع پیامبر(ص)

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واکنش به توهین به پیامبر(ص) در فرانسه از راه‌اندازی پویش ترجمه، نشر و بازنشر کتب با موضوع معرفی پیامبر(ص) از سوی این مرکز خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این پویش در واکنش به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» مبنی بر انتشار کاریکاتورهایی در اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) و اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حمایت از این کاریکاتورها راه‌اندازی شده است.

محمدرسول الماسیه، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این باره اظهار کرد: امسال همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام(ص)، جریان‌های افراطی در غرب باز هم عناد و دشمنی خود را با مسلمانان نشان دادند و به بهانه آزادی بیان، به ساحت مقدس و وجود نازنین رسول گرامی(ص) که بهترین و برترین مخلوق خداوند است، اهانت کردند و قلب صدها میلیون مسلمانان جهان را به‌ درد آوردند.

وی با اشاره به خشم و نارضایتی جهان اسلام از انتشار تصاویر توهین آمیز، افزود: اهانت نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهور اینکشور، خشم مقدس جوامع اسلامی را بر انگیخت و صحنه‌هایی زیبا از وحدت و همدلی امت اسلامی و ابراز ارادت خالصانه به محضر پیامبر اعظم(ص) در جوامع اسلامی شکل گرفت.

الماسیه تأکید کرد: مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی همراه با امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، ضمن محكومیت این اقدام ناشایست اعلام می‌دارد اکنون که غیرت امت اسلامی در دفاع از ساحت قدسی نبی مکرم(ص) توجه جهانیان را به خود جلب کرده، زمان مناسبی است تا فرهیختگان و اندیشمندان عدالت‌جو و آزادیخواه جهان را به مطالعه درباره پیامبر گرامی فرا بخوانیم و منابع مناسبی را برای شناخت ابعاد وجودی آن حضرت در اختیارشان بگذاریم.

وی ادامه داد: به همین منظور، این مرکز در نظر دارد پروژه ترجمه، نشر و بازنشر کتب مناسب در معرفی شخصیت الهی و اخلاق‌مدار و هدایتگر و انسان‌ساز رسول اکرم(ص) را به زبان‌های انگلیسی و فرانسه با استفاده از کمک و مشارکت مردمی اجرا کند.

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در حد توان در اجرای این پویش مشارکت و بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند. همچنین، کتاب مورد نظرشان را اعلام کنند و یا به مرکز ساماندهی اختیار دهند که براساس نیاز سنجی و ذائقه‌شناسی، از میان کتاب‌های موجود گزینش کند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان باید مبلغ مشارکت خود را به شماره حساب 4101023688160070 نزد بانک مرکزی به نام حساب «سایر منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» واریز و تصویر رسید واریزی را به ایمیل مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی به نشانی Info@cotp.ir ارسال کنند.

اخبار مربوط به این پویش مردمی متعاقباً اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 00982188153692 و 00982188153693 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha