جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 3933657
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
بحرالعلوم خبر داد:

جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن فردا برگزار می‌شود

دور جدید فعالیت‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه شکل گرفته و در همین راستا اولین جلسه این ستاد فردا برگزار می‌شود.

محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در روز یکشنبه 18 آبان‌ماه، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی از طریق کمیسیون آموزش عمومی قرآن بودجه‌ای برای طرح ملی حفظ قرآن کریم در اختیار این ستاد قرار داده بود.

وی با اشاره به اینکه کلیات هزینه‌کرد این بودجه نیز قبلاً مشخص شده بود، افزود: برای این موارد باید بررسی‌ها و اقدامات مقدماتی و گفت‌وگوهایی با اشخاص صورت می‌گرفت، نتیجه این اقدامات آماده شده و در جلسه پیش‌رو مطرح خواهد شد.

بحرالعلوم به بحث در مورد طراحی سامانه جامع مشترک در زمینه حفظ قرآن در این جلسه اشاره و در پاسخ به سؤالی در مورد میزان استفاده از سامانه‌های طراحی شده در گذشته، تصریح کرد: این سامانه یک سامانه جامع خواهد بود و منظور از جامعیت هم این است که در آن هرچه در زمینه حفظ قرآن مورد نیاز است، لحاظ شده باشد. مسائلی از قبیل آمار و اطلاعات، گزارش‌گیری‌های متنوع از این آمار، مباحث مربوط به فرایند آموزش، مباحث مربوط به حمایت و تشویق و ... در چنین سامانه‌ای باید لحاظ شود.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در بحث آموزش یا برخی مباحث دیگر برخی دستگاه‌ها فعالیت‌هایی داشته و نرم‌افزارهایی هم طراحی کرده‌اند، اما این موارد فراخور نیازمندی همان دستگاه تولید شده است. بنابراین تا پیش از این اقداماتی برای طراحی سامانه‌هایی صورت گرفته اما این اقدامات پراکنده بوده و به نتیجه‌ای نرسیده است. در دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ گروهی مسئول رصد سامانه‌های موجود شده‌ و نتایج بررسی‌های این گروه در جلسه روز آینده ستاد ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای حفظ قرآن و همچنین محتوای آموزشی معلمان حفظ پیش دبستان و مهدهای کودک یکی دیگر از دستورهای این جلسه است و در ادامه نیز مباحثی در مورد مطالعات صورت گرفته در زمینه فراخوان استانداردسازی روش‌های حفظ قرآن کریم صورت خواهد گرفت.

بحرالعلوم در پایان افزود: بحث در مورد رسانه ملی و برنامه‌هایی که صداوسیما برای این موضوع دارد و نیز موضوع محصولاتی که به گفتمان‌سازی حفظ قرآن منجر می‌شود از دیگر دستورهای  جلسه فردا است.

انتهای پیام
captcha