درخواست علمای ترکیه برای محاکمه اسرائیل/ راه‌اندازی واحد پژوهش درباره فلسطین
کد خبر: 3933894
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

درخواست علمای ترکیه برای محاکمه اسرائیل/ راه‌اندازی واحد پژوهش درباره فلسطین

علمای ترکیه محاکمه رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان خواستار شدند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قدس نت، علمای ترکیه در بیانیه پایانی کنفرانس مجازی که با نظارت هیئت علمای فلسطین در خارج در حمایت از قدس و با حضور شمار زیادی از علمای ترکیه و برخی علمای مسلمان سایر کشورها برگزار شد، خواستار تخصیص صندوقی برای حمایت از خانواده‌های فلسطینی در قدس و فلسطین شدند.
 
در این بیانیه تأکید شده است که تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی «خیانت به خدا و رسول او و مؤمنین و خیانت به قدس و مسجدالاقصی است».
 
در این بیانیه بر ضرورت اقدامات مسالمت‌آمیز آکادمیک و تبلیغاتی برای افشای این اقدامات تأکید شد و علمای ترکیه خواستار وحدت صفوف و جلوگیری از نزاع و تفرقه و اتحاد برای دفاع از مقدسات شده و بر یکپارچگی تلاش‌های همه مؤسسات جامعه مدنی در ترکیه برای تأسیس «کمیته قدس» تأکید کردند.
 
همچنین، این بیانیه خواستار طرح جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در دادگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و محاکمه این رژیم شد. در همین راستا، «علی کرکاش» دبیرکل دانشگاه دجله در ترکیه، در این کنفرانس مجازی با اشاره به اینکه رویارویی با طرح معامله قرن بر همه امت اسلامی واجب است، تأکید کرد: مردم ترکیه نیز اقدامات و برنامه‌های مختلفی را برای باطل کردن و شکست خوردن این طرح ننگین انجام داده‌اند.
 
کرکاش بر اهمیت نقش علما و مبلغان ترکیه در آگاهی‌رسانی در خصوص مسئله فلسطین و استفاده از مساجد برای رویارویی با طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و واحدهای پژوهشی ویژه مسئله فلسطین ضروری است.
انتهای پیام
captcha