درخواست سوئد برای شدت عمل علیه افراطی‌گری و تروریسم
کد خبر: 3934094
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

درخواست سوئد برای شدت عمل علیه افراطی‌گری و تروریسم

وزیر کشور سوئد شدت عمل علیه تروریسم و افراطی‌گری در اروپا را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، به دنبال افزایش موج حملات تروریستی در اروپا، میكائیل دامبرگ، وزیر كشور سوئد، اعلام کرد: با افراط‌گرایان خشونت‌طلب به شدت برخورد می‌کند و باید با همه نیروهایی كه دموكراسی و برابری را به چالش می‌كشند یا آزادی بیان یا شیوه زندگی ما را محدود می‌كنند مبارزه كرد.

دامبرگ تأکید کرد: وقتی این افراد سعی در حمله به قلب دموکراسی دارند، دولت سوئد نمی‌تواند بی‌طرف باشد.

اظهارات دامبرگ در حالی است که پلیس سوئد تصمیم گرفته رویدادی ملی را راه‌اندازی و به سرعت در برابر حمله احتمالی تروریستی اقدام کند و این تصمیم برای افزایش آمادگی در پی حملات تروریستی در فرانسه و اتریش اتخاذ شده است.

دامبرگ به شبکه ملی SVT سوئد گفت: برای سوئد افزایش آمادگی به منظور توانایی مدیریت امور خاص مهم است. این خطر وجود دارد که دیگران [گروه‌های وابسته به تروریست‌ها و حامیان داعش] از این اقدامات الهام بگیرند. به همین دلیل مقامات به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که می‌توان سریع و بهنگام اقدام کرد. البته اماکنی که به آموزش و تشویق فعالیت‌های تروریستی‌ مشکوک‌اند دقیق بررسی می‌‌شوند.

هفته گذشته تیراندازی در وین باعث کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن بیش از 20 نفر شد. بعداً داعش مسئولیت این قتل را برعهده گرفت. پیش از این نیز در اوایل اکتبر یک معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص) از سوی یک فرد افراطی به ظاهر مسلمان سر بریده شد.

انتهای پیام
captcha