نگاهی به زندگی علامه طباطبایی(ره) در رسانه‌های اوگاندا
کد خبر: 3935587
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

نگاهی به زندگی علامه طباطبایی(ره) در رسانه‌های اوگاندا

به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره)، مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت و آثار علامه طباطبایی(ره)» به زبان انگلیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری اوگاندا منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت 24 آبان‌ماه، سالروز بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره) و به منظور معرفی مشاهیر و مفاخر بزرگ کشورمان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به شخصیت و آثار علامه طباطبایی» به زبان انگلیسی در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری هُملند، جورنالیست‌های آفریقا، اخبار آفریقا، مطالعات فرهنگی ایران و آفریقا، صفحات مجازی اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تلگرام، واتس آپ و ... منتشر و به نشانی‌های الکترونیکی چهارصد فرهیخته اوگاندایی اعم از نویسندگان، اساتید، دانشجویان، رؤسای دانشگاه‌ها و ائمه جمعه ارسال کرد. 

در این مقاله، جزئیاتی از شخصیت علامه طباطبایی از جمله طفولیت و توفان حوادث،  اساتید، بازگشت به تبریز، هجرت به قم،  ارادت به اهل البیت(ع)،  شرح صدر،  اخلاص، تعبد و بندگی، اخلاق در منزل و جامعه، شناخت مقتضیات زمان و مکان، فعالیت‌هاى علمى، شاگردان علامه، ابعاد علمى، تفسیر، فلسفه، عرفان، فقه و اصول، ریاضیات، حدیث، ادبیات، خصوصیات اخلاقى، فعالیت‌هاى اجتماعى، نقش در سازندگى حوزه علمیه قم، مبارزه با رژیم استبداد در راه ایجاد حکومت اسلامى،  دلسوزى براى مسلمانان فلسطین، تلاش براى اتحاد مسلمانان، گفت وگوی علامه با هانری کربن و ... تشریح شده است.

در بخشی دیگر از مقاله، ضمن تبیین نقش برجسته علامه طباطبایی در گسترش اسلام ناب و فلسفه اسلامی در دنیا آمده است: علامه طباطبایی حکیم، مفسر قرآن مجید، اسلام‌شناس و فقیه، دانشمندی آگاه به زمان، فیلسوف شرق و غرب، مسلط به ادبیات، کلام، نجوم، هیات و ریاضیات بود و دارای ده‌ها اثر دینی، علمی، اجتماعی و ... است که هر یک از آن‌ها گواه صادقی بر احاطه و عظمت مقام علمی ایشان است.

نویسنده این مقاله، جزئیاتی از کتاب تفسیر المیزان به عنوان برجسته‌ترین اثر قرآنی، دینی و علمی و همچنین کتاب‎های اصول فلسفه و روش رئالیسم، فلسفه اسلامی، اسلام و انسان معاصر و خلاصه تعالیم اسلامی را بیان کرده و آورده است: علامه طباطبایی(ره) در توسعه مبانی اصیل معارف قرآنی و اسلامی در جهان اسلام نقش حیاتی ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha