
به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین افتتاح «مدرسه بازیسازان فردا» امروز سهشنبه ۲۷ آبانماه برگزار و همزمان از کانال پرورشی و فرهنگی شبکه شاد پخش شد.
علیرضا کاظمی در این آیین با اشاره به اینکه امروز از یک اقدام مشترک رونمایی میشود، اظهار کرد: باید از وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد، چرا که راهاندازی شبکه شاد اقدامی ماندگار است که از سوی او شکل گرفته است و تهدید کرونا را در بحث آموزش به یک فرصت تبدیل کرد.
وی افزود: بهترین مکان برای سرمایهگذاری، آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است، لذا بازیهای رایانهای از منظر ارتباط با تکنولوژی، علم دنیا و جذابیت برای بچهها در تربیت موثر است، لذا امروز به این موضوع مانند یک امر فرعی دیده نمیشود، بلکه بازی ابزاری برای تربیت است.
کاظمی ادامه داد: علاقه دانشآموزان و کودکان به بازی مهم است، هیچچیز برای یک کودک بهتر از بازی نیست. بازی تأثیر زیادی بر روح و روان دانشآموز دارد و اکنون که شرایط باعث شده بسیاری از فعالیتهای گروهی و حضوری وجود نداشته باشد، این بازیها میتوانند نقش اول را برای پر کردن خلأهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف مدرسه بازیسازان فردا ارتقای دانش و سواد رسانهای دانشآموزان با استفاده از بازیهای رایانهای و مصرف درست از آنان، تولید و کشف استعدادها و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بازیهای رایانهای در آموزش و تربیت دانشآموزان با رویکرد عدالتبخشی است.
علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این آیین گفت: آموزش پرورش با داشتن بالاترین تعداد نیروهای ماهر و متخصص در حوزه سواد رسانهای، ظرفیت خوبی دارد و میتواند با کمک آنان و همکاران در حوزه انستیتو بازیهای رایانهای، افراد ماهر را وارد بازار کار کند.
وی افزود: این آیین پس از یک سال تلاش شبانهروزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو، برگزار شد. امروز بازیهای رایانهای یکی از نیازهای جدی کودکان است که اگر آموزش و پرورش وارد این موضوع نشود، آسیبهای شدیدی این وزارتخانه را تهدید میکند.
رمضانی با بیان اینکه نگاه تربیتی مجموعه بازیسازان فردا به این موضوع بسیار خوب است، عنوان کرد که دبیرخانه آن در ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران است.
سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز در این آیین گفت: در مجموعه بنیاد ملی بازیهای رایانهای، متولی حمایت، نظارت و سیاستگذاری در حوزه زیستبوم بازیهای دیجیتال هستیم. در کشور اسناد بالادستی در این حوزه زیاد داریم که یکی از موارد پر تکرار در این موضوع، تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت است.
وی افزود: آمارها نشان میدهد در یک دهه اخیر، سرانه مصرف هر ایرانی از بازی رایانهای، ۳۱ دقیقه و ۹۳ دقیقه برای بازیکنان است. این نشان میدهد این مجموعه به عنوان یک رسانه مهم دیده شده است؛ این اهمیت از تعداد مخاطبان تا اثرات فرهنگی تربیتی آن مشهود است.
پژمان با بیان اینکه دو مأموریت بارگذاری آموزش و انتقال سواد بازی در این کانال را داریم، درباره همراهی بازی و آموزش گفت: این موضوع برای ما اهمیت دارد که کودکان در بازی به صورت هدفمند آموزش ببینند. کرونا باعث شد این موضوع تسریع بخشیده شود. امروز در یک کانال مربوط به موضوع بازی رایانهای با حضور ۴۰ هزار نفر اهمیت این مسئله بیشتر دیده میشود، تولیداتی در این کانال بارگذاری خواهد که با همکاری معاونت پرورشی اتفاق میافتد.
انتهای پیام