ممانعت نظامیان رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
کد خبر: 3936308
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
در چهارمین جمعه متوالی اتفاق افتاد؛

ممانعت نظامیان رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی، روز جمعه از ورود صدها نفر از ساکنان فلسطین در کرانه باختری اشغالی به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه جلوگیری کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی صباح، نظامیان رژیم صهیونیستی نمازگزاران کرانه باختری را در ایستگاه‌های بازرسی در ورودی شهر قدیم بیت المقدس متوقف کردند و پس از بررسی هویت آنها، به تعداد بسیار کمی اجازه ورود به مسجدالاقصی داده شد.
 
فلسطینی‌ها که از ورود آنها به مسجدالاقصی ممانعت شده بود، نماز جمعه را در خیابان‌های اطراف شهر قدیمی اقامه کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز در ورودی بخش قدیمی بیت‌المقدس ایست بازرسی ایجاد کردند.
 
شیخ «یوسف ابو سنینه» خطیب  مسجد الاقصی از جلوگیری مکرر از ورود نمازگزاران به این مسجد انتقاد کرد. وی با بیان اینکه این چهارمین جمعه متوالی است که از رسیدن ساکنان کرانه باختری به مسجدالاقصی جلوگیری می‌شود، گفت: تحت هیچ شرایطی ادامه ممانعت از رسیدن نمازگزاران به این مسجد برای اقامه نماز مجاز نیست.
 
طبق برآوردهای محلی، حدود 12 هزار نفر از ساکنان شرق بیت‌المقدس و فلسطینیان مقیم سرزمین‌های اشغالی، نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند. اسرائیل از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه برای ورود به بیت‌المقدس یا اقامه نماز در مسجدالاقصی مجوزهای ویژه را می‌خواهد.
 
انتهای پیام
captcha