چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای پیشبرد طرح الحاق
کد خبر: 3907608
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
مقام فلسطینی مطرح کرد:

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای پیشبرد طرح الحاق

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد: آمریکا برای پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی، به رژیم اسرائیل چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی تأکید کرد: اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص الحاق کرانه باختری، تلاش برای فریب دادن جهان و فلسطینیان است، گویی که آنها هیچ دخالتی در این امر ندارند. در حالی‌که این اقدام بخشی از معامله قرن آمریکا است.

مجدلانی در خصوص اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود «اجرای طرح الحاق کرانه باختری بر عهده اسرائیل است و توسعه حاکمیت آنها تصمیمی است که مقامات اسرائیل گرفته‌اند» تصریح کرد: این سخنان به معنای آن است که اسرائیل تصمیم می‌گیرد و ما (دولت آمریکا) از تصمیمات آن حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح الحاق شامل الحاق کل کرانه باختری است نه جزئی از آن، بیان کرد: هرگونه تصمیم برای الحاق، چه جزئی باشد چه کلی و در چند مرحله انجام شود یا تأخیر افتد، به هرحال همان طرح الحاق است و تفاوتی ندارد.

مجدلانی در خصوص چگونگی مقابله با طرح الحاق گفت: ما تنها به دنبال منحل کردن توافقات با اسرائیل و آمریکا نیستیم بلکه به دورتر از آن می‌اندیشیم؛ ما به دنبال تشکیل دولت فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی نیستیم.

این مقام فلسطینی در پایان تأکید کرد: طرح الحاق کرانه باختری از سال 1968 و با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری آغاز شد و همچنان ادامه دارد. سیاست نخست‌وزیر کنونی اسرائیل هم تلاش برای بلعیدن بخش زیادی از سرزمین‌ فلسطین و تحمیل اقدامات یکجانبه است، بنابراین هیچ‌گونه اقدامی برای سازش و تشکیل دو دولت وجود ندارد.

یادآور می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تصمیم دارد بخش‌هایی از کرانه باختری شامل منطقه دره اردن و شمال بحر المیت (در مرز اردن) و همچنین شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند. وی اعلام کرده که این تصمیم روز اول ژوئیه (11 تیرماه) اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha