جشنواره مجازی دانشجویی «نور محمد(ص)» فراخوان داد
کد خبر: 3937972
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
با هدف معرفی پیامبر صلح و مهربانی به جهانیان

جشنواره مجازی دانشجویی «نور محمد(ص)» فراخوان داد

جشنواره مجازی دانشجویی «نور محمد(ص)» از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، دانشکده هنر دانشگاه سوره در نظر دارد با هدف معرفی پیامبر صلح و مهربانی به جهانیان و تأکید بر نور وحدت و همدلی میان مسلمانان در سراسر دنیا جشنواره‌ای دانشجویی برپا کند. بدین منظور از کلیه دانشجویان دانشگاه‌های هنر و معماری تهران دعوت شده است با توجه به محورهای فراخوان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره در بخش‌های طراحی آرم و نشانه، طراحی پوستر، تصویرسازی، نقاشی، کتابت و خوشنویسی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی و انیمیشن و موشن گرافیک برگزار می‌شود می‌شود. محورهای جشنواره نیز شامل شخصیت والای پیامبر اعظم(ص)، اسامی حضرت محمد(ص)، مکارم اخلاقی مانند محبت، وحدت، رحمت، همدلی، صبر، ایثار، پاکیزگی، مهربانی، صلح و ... داستان‌های زندگی پیامبر(ص)، داستان‌های تعلیمی ادب فارسی مرتبط با پیامبر(ص) و پیام‌های دینی و اخلاقی هستند.

شرایط و مقررات این جشنواره به شرح زیر است:

- این جشنواره مختص دانشجویان دانشگاه‌های تهران است، لذا متقاضیان باید مشخصات کامل خود و دانشگاه محل تحصیلشان را به همراه شماره دانشجویی و تصویر کارت دانشجویی در سایت دبیرخانه بارگذاری کنند.

- متقاضیان می‌توانند همراه فایل‌ها، بیانیه هنری خود (Statement) را برای تشریح و تبین ایده و اثر خود حداکثر در صد کلمه ثبت کنند. ارسال این متن الزامی نیست، اما می‌تواند به درک بهتر اثر هنری در داوری کمک کند. پذیرش و انتخاب آثار در کلیه رشته‌ها توسط اعضای هیئت انتخاب آثار صورت می‌پذیرد.
- شرکت در جشنواره به معنای پذیرش ضوابط و رأی هیئت داوران است.
- دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در کتاب جشنواره، رسانه‌ها، تبلیغات فرهنگی و نمایش با ذکر نام هنرمند را خواهد داشت.
- تصمیم گیری درباره مسائل پیش‌بینی‌نشده، به عهده دبیر جشنواره است.
- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- به تمام افرادی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود، گواهی شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد.

روش ارسال آثار

ارسال تصویر آثار از طریق نشانی www.nooremohammad.soore.ac.ir امکان‌پذیر است. 

شیوه، تکنیک و تعداد آثار

- هر دانشجو می‌تواند در هر بخش حداکثر 5 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. دانشجویان باید فایل خود را به صورت JPG و با کیفیت 300 dpi در سایت دبیرخانه بارگذاری کنند.
- بخش پوستر و نشانه: ابعاد پوستر در اندازه ۷۰×۱۰۰ سانتیمتر، و بخش نشانه 35×35 سانتی متر باشد.
-بخش نقاشی و تصویرسازی: تکنیک و ابعاد آثار آزاد است، تصویر آثار باید به صورت JPG و با کیفیت 300 dpi ارسال شود.
-بخش انیمیشن و موشن گرافیک: آثار با رزولوشن 1080×1920 با فرمت‌های DVD(Pal), Blu-ray, MPEG4(H.264), Quick time(mov file) قابل پذیرش هستند.
-بخش صنایع دستی: تکنیک و ابعاد آثار آزاد است، باید از آثار تصاویر به صورت JPG و با کیفیت 300 dpi تهیه و ارسال شود. همچنین هنرمندان موظفند فیلم کوتاه (حداکثر ۶۰ ثانیه) از اثر خود تهیه کرده و به سایت جشنواره ارسال کنند.
-بخش کتابت و خوشنویسی: تکنیک و ابعاد آثار آزاد است، تصویر آثار باید به صورت JPG و با کیفیت 300 dpi ارسال شود.
-بخش نگارگری: تکنیک و ابعاد آثار آزاد است، تصویر آثار باید به صورت JPG و با کیفیت 300 dpi ارسال شود.
-بخش معماری و شهرسازی: (طراحی المان شهری، نورپردازی، طراحی نمازخانه و ...)
-آثار المان شهری طراحی شده یا فضای شهری طراحی شده با تم (موضوع) محورهای جشنواره به صورت اسکیس و راندو: تکنیک راندو و ابعاد آثار آزاد است، تصویر آثار باید به صورت JPG و با کیفیت 3۰۰ dpi ارسال شود.
آثار المان شهری طراحی شده با تم (موضوع) محورهای جشنواره به صورت حجمی در نرم افزار 3dMax یا Sketchup: حجم طراحی شده در تمامی زوایا رندر گرفته شود. شیت‌بندی به گونه‌ای باشد که پلان و مقطع پیشنهادی علاوه بر تصاویر زوایای مختلف نیز در شیت چیده شده باشد. ابعاد شیت آزاد است. دقت شود که ابعاد تصاویر در شیت به گونه‌ای انتخاب شود که خوانا و واضح باشد. شیت تهیه شده باید به صورت JPG و با کیفیت 3۰۰ dpi ارسال شود.
آثار طراحی فضای عبادت در فضاهای مسکونی، اداری و ... با تم محورهای جشنواره: شیت‌بندی به گونه‌ای باشد که پلان و مقطع پیشنهادی علاوه بر تصاویر زوایای مختلف از فضای طراحی شده در شیت چیده شده باشد. ابعاد شیت آزاد است. دقت شود که ابعاد تصاویر در شیت به گونه‌ای انتخاب شود که خوانا و واضح باشد. شیت تهیه شده باید به صورت JPG و با کیفیت 3۰۰ dpi ارسال شود.

فراخوان جشنواره مجازی دانشجویی «نور محمد(ص)»

جوایز

در هر رشته از این جشنواره به نفرات برتر به ترتیب جوایز زیر به همراه گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهد شد. جایزه برگزیده اوّل هر بخش ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر، برگزیده دوم هر بخش ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر و برگزیده سوم هر بخش ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر است.

همچنین، مهلت ارسال آثار ۵ تا ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، انتخاب آثار از ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه، نمایش آثار از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۱۹ اسفندماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در روز ۲۱ اسفندماه سال جاری، مصادف با عید سعید مبعث است.
انتهای پیام
captcha