فکه میزبان فرمانده سپیدپوش شد
کد خبر: 3938044
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
با پرونده ویژه شهید مدافع سلامت

فکه میزبان فرمانده سپیدپوش شد

ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه در تازه‌ترین شماره خود به شهید مدافع سلامت، محمد زارع پرداخته است.

فکه به فرمانده سپیدپوش رسیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ دویست و یازدهمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه ویژه آذر منتشر شده و به عناوینی همچون روزمان مبارک، آمریکا ۱۴۰۰، اتحاد مسلمانان درمان درد‌های امت اسلامی، کرک و پر عقاب، از فاطمیه تا فاطمیه، عباس دوران، پرستار پرستاری، مقاوم مظلوم، فرمانده سپیدپوش و فدایی وطن اختصاص دارد.

پرونده ویژه ماهنامه فکه به فرمانده سپیدپوش و شهید مدافع سلامت، محمد زارع اختصاص دارد. او دارای تحصیلات دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، متخصص و جراح چشم و فلوشیپ قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رتبه علمی استاد تمام بود که با توجه به تخصصش، خدمات ارزنده‌ای در طول سال‌ها خدمت صادقانه‌اش ارائه کرد. علی، فرزند شهید می‌گوید: پدرم با بخش کرونا ارتباط مستقیم نداشت، اما با همکارانش که در بخش کرونا رفت و آمد می‌کردند تعامل مستمر و دائم داشت. پدرم آدم عقب ایستادن نبود. هر جا لازم بود وسط میدان عمل بود.

کرک و پر عقاب، داستان شکست آمریکا در طبس است. رئیس جمهوری آمریکا برای فرار از چاله‌ای که خود کنده بود، پا در چاهی نهاد که برای همیشه در آن غرق شد. او به گزینه نظامی متوسل شد تا با آزادی گروگان‌ها از خود یک قهرمان بسازد. عملیات پنجه عقاب، پیشنهاد زبیگنیف برژینسکی، مشاور امنیت ملی کارتر بود. عملیاتی که سایروس ونس، وزیر امور خارجه به شدت با آن مخالفت داشت. در نهایت با دستور شخص کارتر عملیات پنجه عقاب در شامگاه پنجم اردیبهشت با پرواز شش ۵ فروند هرکولس سی ۱۳۰ و هشت بالگرد از عرشه ناو نیمیتز در دریای عمان به سمت صحرای طبس شروع شد.

فکه به فرمانده سپیدپوش رسید

«معلمی که نماینده مجلس شد» نگاهی به زندگی و مبارزات نماینده شهید سید محمدجواد شرافت به مناسبت روز مجلس دارد. نماینده‌ای که معلم و مفسر قرآن بود. در بخشی از این زندگینامه آمده است: ورود آقا سید به دانشگاه باعث ارتباط‌گیری با گروهی از معلمان انقلابی و شروع دوستی ایشان با شهید محمدعلی رجایی شد. دوستی این دو مبارز، دو سال و نیم بعد از شروع موجب اجرای یک برنامه اعتصاب معلمان علیه خفقان حکومت شد. البته پیامد برگزاری این اعتصاب، دستگیری هر دو و سپس تبعید آقاسید محمدجواد در فروردین ۱۳۴۷ به منطقه بیدخت از توابع شهرستان گناباد استان خراسان شد.

گذری بر زندگی شهید طلبه سیدمجتبی سیدکریمی به روایت خادمین شهدا را در بخش گذر از تاریخ در صفحه ۲۲ بخوانید. این متن روایت شهید طلبه‌ای است که در ایام فاطمیه به جبهه رفت و با برخورد ترکش به پهلویش به شهادت رسید و پس از ۱۴ سال در ایام فاطمیه به آغوش مادر بازگشت. «از فاطمیه تا فاطمیه» حاصل گفت‌وگوی خادمین شهدا-فدک با مادر شهید سید مجتبی سیدکریمی است.

صفحه کتابنامه مربوط به تازه‌های نشر دفاع مقدس است که به معرفی کتاب‌های «کلاه قرمزی‌ها»، «مقوله‌های پژوهش اردوگاهی»، «مادر»، «واگویه‌های سید»، «خاکریز دوازدهم» و» یک به علاوه پنج» پرداخته است.

انتهای پیام
captcha