بازتاب ترور دانشمند هسته‌ای در صربستان
کد خبر: 3938693
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

بازتاب ترور دانشمند هسته‌ای در صربستان

رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد، تیتر رسانه‌های صربستان در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رسانه‌های صربستان طی چند روز اخیر مملو از اخبار مرتبط با شهید محسن فخری‌زاده، ترور دانشمند ارشد ایرانی و شهادت او هستند و وقایع را همچنان دنبال می‌کنند.

عناوین جراید و مطبوعات این کشور به انعکاس اخبار رسانه‌های بین‌المللی پرداخته و به نقل، نقد و تحلیل حمله تروریستی اسرائیل و آمریکا در ایران اشاره می‌کنند. مخاطبان جراید کامنت‌های فراوانی را در محکومیت این عمل شقاوتمندانه ارائه کرده و دستان آمریکا و اسرائیل را به آن آلوده می‌دانند. در پاره‌ای از این نشریات به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی آورده‌اند: این دست اسرائیل است که از آستین گروهک مجاهدین خلق که پایگاه‌شان به دستور آمریکا در کشور آلبانی در همسایگی صربستان برپا شده، بیرون آمده است.

روزنامه «تلگراف» در این باره منتشر کرده است: ایران ادعا می‌کند که اسرائیل «پدر بمب ایران» را کشته است. روسیه قتل دانشمند ایرانی را محکوم می‌کند چراکه این یک اقدام تروریستی و بیانگر تحریک ایران است.

«صربستان امروز» (SRBIJA DANAS) هم می‌افزاید: «قاتل به دام افتاد»؛ ایرانی‌ها اعلام کردند قاتل فیزیکدان هسته‌ای دستگیر شد. تروریست‌ها همه چیز را برنامه‌ریزی کرده‌اند: جزئیات از بین بردن دانشمند ایرانی فاش شد. قتل دانشمند باعث آغاز تأثیرات بازی می‌شود: تهران بیش از پیش تهدید می‌کند، روس‌ها از حقیقت وحشتناکی خبر می‌دهند.

در روزنامه نووستی(NOVOSTI) آمده است: مسئولان امنیتی در مورد قتل فخری زاده اعلام می‌کنند، آنها دست‌های از آستین بیرون آمده سازمان اطلاعاتی موساد هستند.

روزنامه اینفورمر (INFORMER) آورده است: سناتور روسی پس از قتل دانشمند ایرانی در باره خطر درگیری گسترده هشدار می‌دهد.

تلویزیون «ان1» نوشت: دانشمند ارشد هسته‌ای ایران ترور شد، انگشت ظریف به سوی اسرائیل نشانه می‌رود.

مطبوعات الکترونیکی «موندو»، پورتال تلویزیون «نووا»، روزنامه الکترونیک اسپوتنیک، خبرگزاری رادیو آزاد اروپا و روزنامه کوریر، پورتال صرب‌های خارج از کشور: اس سی رادار (SCRADAR)، پورتال کوزوو اینفو، پورتال ناسلووی نت، روزنامه الکترونیکی رد پورتال، خبرگزاری فانوس دریایی، روزنامه پولیتیکا، خبرگزاری رادیو و تلویزیون ملی صربستان آر تی اس و صفحه صرب‌زبان روزنامه «تی آر تی» ترکیه(TRT)  نیز نوشتند: محسن فخری‌زاده، متخصص فقید و دانشمند هسته‌ای بود.

انتهای پیام
captcha