اجازه دخل و تصرف در فیلمنامه موسی(ع) را نمی‌دهیم
کد خبر: 3939868
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
واکنش خانواده مرحوم سلحشور به سخنان حاتمی‌کیا؛

اجازه دخل و تصرف در فیلمنامه موسی(ع) را نمی‌دهیم

تبیان فیلم طی نامه‌ای به ریاست رسانه‌ ملی نگرانی فرزندان زنده‌یاد سلحشور را در خصوص ایجاد هرگونه تغییر و تبدیل در فیلمنامه موسی کلیم‌الله(ع) ابراز کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ایوب سلحشور؛ فرزند ارشد و وصی مرحوم فرج‌الله سلحشور طی نامه‌ای به نمایندگی از وراث، ضمن تشکر و قدردانی بابت اهتمام مسئولان آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، در عین حال نگرانی و اعتراض شدید خود و خانواده را نسبت به حذف قسمت‌های زیادی از فیلمنامه و نیز ایجاد تغییرات گسترده در قالب و محتوای قسمت‌های باقیمانده اعلام داشته است.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

«ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر علی عسکری

سلام علیکم و رحمت‌الله 

احتراماً معروض می‌دارد، قبول کارگردانی سریال «موسی کلیم‌الله» توسط برادر عزیز و ارجمند، جناب ابراهیم حاتمی‌کیا و اهتمام مسئولین آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، خبر خوشی بود که کام علاقه‌مندان به هنر دینی و انقلابی را شیرین و پس از سال‌ها، بارقه امیدی در دل مشتاقان به ساخت این اثر قرآنی روشن کرد ولی متاسفانه خبر بازنویسی و پژوهش دوباره این اثر و حذف قسمت‌هایی از فیلمنامه مرحوم فرج‌الله سلحشور، کاممان را تلخ و افکار عمومی را با این سئوال مواجه کرد که دلیل حذف ۲۲ قسمت از ۷۲ قسمت فیلمنامه مذکور و خلاصه کردن آن در ۵۰ قسمت چیست؟! این چندمین بار است که فیلمنامه موسی کلیم‌الله نوشته مرحوم سلحشور،  بدون هیچ اذن و اجازه‌ای مورد بازنویسی و تغییرات گسترده قرار می‌گیرد، به طوری که آگاهان معتقدند با این تغییرات، فیلمنامه جدیدی بوجود آمده که با فیلمنامه قبلی بسیار متفاوت است و اگر مرحوم پدر زنده بود، قطعا اجازه چنین تغییراتی را نمی‌داد و از مالک اثر نیز همین انتظار می‌رود.

بی شک، ورّاث مرحوم سلحشور نیز مانند ایشان، وفق شرع و قانون، مالکیت معنوی فیلمنامه مذکور را که در تاریخ 23/3/1390  به شماره 2681 در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی به ثبت رسیده است از آنِ خود دانسته و پیگیری حقوقی بابت هرگونه دخل و تصرف و تغییر در محتوای آن را بدون اذن و اجازه آنان، وظیفه خود می‌دانند. با تشکر از توجه و پیگیری آن مقام ارجمند.

ایوب سلحشورنیـا»

انتهای پیام
captcha