رایزنی پاکستان برای قطع روابط کشورهای اسلامی با فرانسه
کد خبر: 3939926
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

رایزنی پاکستان برای قطع روابط کشورهای اسلامی با فرانسه

نخست‌وزیر پاکستان، وزیرخارجه این کشور را به رایزنی با سران کشورهای اسلامی برای قطع روابط با پاریس مأمور کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بول نیوز، «عمران‌خان»، نخست‌وزیر پاکستان در جلسه امروز کابینه این کشور اعلام کرد تصمیم به رایزنی با سران کشورهای اسلامی بر سر قطع روابط با فرانسه در اعتراض به تشدید اسلام‌هراسی در این کشور گرفته است.

وی شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه را مأمور به تماس با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی کرده که نتیجه آن را به اطلاع کابینه دولت پاکستان خواهد رساند.

دادگاه عالی اسلام‌آباد پیش از این، دستور مطرح شدن موضوع قطع روابط با فرانسه را در نشست رسمی کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست‌وزیر این کشور صادر کرده بود و قرار است نماینده دولت فردا (چهارشنبه) جوابیه‌ای به دادگاه مذکور ارائه دهد.

دولت پاکستان بیست و هفتم آبان‌ماه امسال خواسته اصلی هزاران نفر از معترضان به توهین شارلی‌ابدو مبنی بر اخراج سفیر فرانسه و کاهش روابط دیپلماتیک با این کشور را پذیرفت و قول داد که این موضوع را در پارلمان ملی مطرح کند. معترضان در مجاورت اسلام‌آباد پایتخت این کشور در مخالفت با توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) دست به تحصن زده بودند.

فراخواندن سفیر پاکستان از فرانسه و تحریم رسمی کالاهای فرانسوی در شهرهای پاکستان از دیگر مطالبات متحصنین بود که در توافق‌نامه مشترک میان نمایندگان دولت و معترضان قید شد.

«عمران‌خان»، نخست‌وزیر پاکستان چهارم آبان‌ماه اظهارات و مواضع رئیس‌جمهوری فرانسه درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان جهان دانست و تأکید کرد: اظهارات مکرون باعث تشدید اسلام‌‌هراسی و فضاسازی برای افراط‌گرایان می‌شود.

اوایل ماه جاری نیز وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در اجلاس وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی دولت نیجر، خواستار تعیین روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی شد.
انتهای پیام
captcha