حفاری‌های جدید صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی
کد خبر: 3940768
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

حفاری‌های جدید صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی

رسانه‌های فلسطینی از انجام حفاری‌های جدید رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی برای تخریب این مسجد و یهودی‌سازی قدس شریف خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از مصر العربیه، خطر تخریب دیوارهای مسجدالاقصی به سبب توطئه صهیونیست‌ها علیه معراجگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) این مسجد را با خطر نابودی مواجه کرده است. این اقدامات از زمان اشغال فلسطین در 1948 از سوی صهیونیست‌ها آغاز شده و جنایات علیه مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین به ویژه مسجد‌الاقصی همچنان ادامه دارد.
 
براساس گزارش‌ رسانه‌های فلسطینی، «فخری ابو دیاب»، کارشناس امور مسجدالاقصی، فاش کرد که تونل‌ها و حفاری‌های جدیدی از سوی صهیونیست‌ها و جمعیت صهیونیستی «العاد» در زیر بخش شرقی مسجد در حال انجام است که دیوارهای شرقی این مسجد را باخطر نابودی مواجه می‌کند.
 
ابو دیاب در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: این حفاری‌ها در منطقه «عین العذراء» سمت باب‌الرحمة و در فاصله 100 تا 150 متری دیوار شرقی مسجدالاقصی در حال انجام است. آنچه وجود این حفاری‌های مخفیانه را آشکار می‌سازد، شکاف‌هایی در سطح خارجی باب‌الرحمة و برخی تجهیزات خاص عملیات حفاری است که دیده می‌شود. کارگران جمعیت صهیونیستی العاد همچنان به حفاری‌ ادامه می‌دهند و مقدار زیادی خاک‌ را خارج کرده‌اند و سعی دارند تمامی آثار تاریخی آن را در زیر خاک مدفون کنند.
 
آماده// حفاری‌های جدید صهیونیست‌ها در اطراف مسجد الاقصی

به گفته این کارشناس فلسطینی، مقامات صهیونیست به فلسطینیان اجازه ساخت‌وساز در این منطقه و حتی عبور وسایل نقلیه را نمی‌دهند و با ساخت دیواری در ورودی این منطقه، فقط به خودروهای مسئولان صهیونیست و جمعیت‌ شهرک‌‌نشین اجازه ورود داده می‌شود.
 
یادآور می‌شود این منطقه شامل بسیاری از آثار باستانی عربی و اسلامی است که به دوره کنعانیان تا دوره عثمانی بازمی‌گردد و رژیم صهیونیستی درصدد است که این آثار را کامل تخریب کند. همچنین یک سنگ قدیمی به طول 10 متر و عرض کمتر از 10 متر متعلق به هزاران سال پیش وجود دارد که وزن آن چندین هزار تن برآورد شده است.
انتهای پیام
captcha