دانش‌آموزان سنگالی و همخوانی قرآن به روش شیخ الحصری + فیلم
کد خبر: 3941514
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

دانش‌آموزان سنگالی و همخوانی قرآن به روش شیخ الحصری + فیلم

به تازگی فیلمی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در سنگال در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان دهنده همخوانی قرآن کریم به وسیله این دانش‌آموزان به روش قرائت شیخ محمود خلیل الحصری، قاری برجسته مصری است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، شیخ «محمود خلیل الحصری» یکی از برجسته‌ترین قاریان قرآن کریم در جهان اسلام شمرده می‌شود که صاحب مکتبی منحصر به فرد در قرائت قرآن بود و با گذشت 40 سال از رحلت وی، هنوز هم صدها و بلکه هزاران دانش‌آموز و دانشجو و قاری قرآن کریم در سراسر جهان روش قرائت او را فرا می‌گیرند.
 
صوت دلنشین شیخ محمود خلیل الحصری از مرزها عبور کرده است و اکنون دانش‌آموزان بسیاری در سراسر جهان یافت می‌شوند که بر اساس روش قرائت او، قرآن را تلاوت می‌کنند.
 
به تازگی نیز قطعه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است که در آن، شمار زیادی از کودکان و نوجوانان مدارس سنگال از جمله مرکز حفظ قرآن «زید بن ثابت» این کشور در حال حفظ قرآن کریم به روش شیخ الحصری هستند و با هم آیاتی از قرآن کریم را همخوانی می‌کنند.
 
این نخستین بار نیست که ویدئوهایی از دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در حال تلاوت قرآن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود؛ چند روز پیش نیز ویدئویی از یک دختر جوان اندونزیایی به نام «فاطمه» که دانشجوی دانشکده اصول الدین دانشگاه الازهر است، در فضای مجازی منتشر شد که از حضور در مدرسه قرآنی شیخ محمود خلیل الحصری در مصر ابراز خشنودی کرده و بسیار خرسند بود که خداوند این نعمت را به او عطا کرده است تا به روش قرائت شیخ الحصری، قرآن را فرا بگیرد.
 
 
 
انتهای پیام
captcha