سواد قرآنی جزء شرایط گزینش ناجا قرار می‌گیرد
کد خبر: 3941673
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
حجت‌الاسلام ادیانی:

سواد قرآنی جزء شرایط گزینش ناجا قرار می‌گیرد

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا ضمن تأکید بر اینکه فرهنگ «انس با قرآن» و تلاوت روزانه قرآن را باید در ناجا نهادینه کنیم، گفت: کسانی به معنای واقعی به مردم خدمت می‌کنند که در خدمت قرآن باشند. بر همین اساس بخشنامه‌ای را برای گزینش و استخدام در ناجا تهیه کرده‌ایم که در آن یکی از اولویت‌های اصلی مأنوس بودن با قرآن و آشنایی با آن است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره سراسری قرآن کریم نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویژه کارکنان پایور و وظیفه صبح امروز، پنجشنبه، ۲۷ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا؛ سردار بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی این سازمان؛ عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی(ع)؛ محمدرضا پورمعین، خادم‌القرآن؛ سردار پورمنصور، معاون حفاظت و اطلاعات ناجا؛ سردار ایرجی، معاون تبلیغات و روابط عمومی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و فرماندهان و جمعی از از رؤسای عقیدتی و سیاسی ناجا و همچنین همسر و فرزندان شهید کرم‌پور، «شهید ضابط قضایی»، در سالن پیامبر اعظم(ص) سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، در این برنامه با بیان اینکه امیدوارم به برکت خدماتی که به قرآن می‌دهیم خدای متعال توفیق انس و‌ تلاوت و ارتباط وثیق و دائمی با قرآن کریم را به ما عنایت کند، گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند اگر ما ده میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، شایسته جمهوری اسلامی است؛ یعنی تراز جمهوری اسلامی در کشوری که داعیه‌دار مبارزه با ظلم و جور است تمسک به قرآن و تربیت نیروی قرآنی باید باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنان مهم روز گذشته خود فرمودند که «به دشمن اعتماد نمی‌کنیم» و این جمله برگرفته از قرآن است؛ نباید به دشمن اعتماد کرد، چراکه اگر به ظالمین و ستمگران اعتماد کنید دنیایتان می‌شود، لیبی و سرنوشت قذافی، نه به نان می‌رسید و نه به آب، آخرتتان هم که معلوم است. «خسرالدنیا و الاخره» می‌شوید. رهبر انقلاب فرمودند: حمله به عین الاسد یک سیلی و ضرب شستی بود و ما قطعاً انتقام شهید سلیمانی را می‌گیریم، هم از قاتلین و هم از دستوردهندگان، آمر قتل را ان‌شاءالله مجازات می‌کنیم. خون شهید سلیمانی این برکت را دارد. به تعبیری می‌خواهیم مقاصد قرآن را پیاده کنیم. 

وی ادامه: رهبر معظم انقلاب در جای دیگری فرمودند: «اگر ما ده میلیون مأنوس قرآن کریم داشته باشیم انقلاب تضمین است»؛ لذا آن چیزی که بنده مطالبه می‌کنم این است که فرهنگ «انس با قرآن» و تلاوت روزانه قرآن را باید در ناجا نهادینه کنیم. اگر ما هر روز ۵۰ آیه از قرآن بخوانیم بعد از یک مدت احساس نورانیت می‌کنیم و بعد از مدتی به مقام تدبر در قرآن می‌رسیم و آیاتی را که تلاوت می‌کنیم در زندگی می‌بینیم. بر همین اساس به دنبال این هستیم که شب و روز بر کارکنان نیروی انتظامی نگذرد مگر اینکه حداقل پنجاه آیه از قرآن کریم را تلاوت کرده باشند.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا با تاکید بر اینکه اگر امروز هزار حافظ کل در نیروی انتظامی داریم، خود مقدمه‌ای است برای انس با قرآن کریم، گفت: باید در دستگاه آموزش و همه مجموعه کار کنیم تا نیروی انتظامی به نیروی مومن، تراز اسلام و مجاهد حقیقی قرآن تبدیل شود. چراکه کسانی به معنای واقعی به مردم خدمت می‌کنند که در خدمت قرآن باشند.

وی اظهار کرد: یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است و امیدواریم روزی در نیرویی انتظامی جمهوری اسلامی یک میلیون نفر به حافظ کل قرآن تبدیل شوند و نیروی نداشته باشیم که با قرآن انس نداشته باشد.

حجت‌الاسلام ادیانی تصریح کرد: نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی باید با شناخت و تدبر و انس با قرآن به جامعه مطلوب قرآنی برسد. اثر قرآن آن‌قدر گسترده است که اگر کسی با آن انس نداشته باشد به درد پلیس مومن و انقلابی نمی‌خورد؛ لذا بخشنامه‌ای را برای گزینش و استخدام در ناجا تهیه کرده‌ایم که در آن یکی از اولویت‌های اصلی مأنوس بودن با قرآن و آشنایی با آن است.
 
رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا گفت: قرآن از ما نخواسته متقی باشیم بلکه بالاتر از آن خواسته است تا برای متقین امام باشیم. آن کسانی به معنای واقعی پیشوای مردم‌اند که در خدمت قرآن هستند. اگر در روز ما چند جلسه باید شرکت کنیم از همه مهمتر آن جلسه‌ای است که در آن قرآن و کلام خدا است؛ چراکه چیزی بزرگتر از قرآن در عالم نیست.
 
وی در پایان گفت: برخی از کارکنان می‌گویند چرا باید آزمون قرآن بدهیم؟ ما برای داشتن پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید حداقل قرائت قرآن را بلد باشیم. در این شرایط حاد و نوظهور نیروی انتظامی که فراست و هوشیاری و بصیرت می‌خواهد باید کارکنان محک زده شوند و از معیارهای گزینش عدول نکنیم.
انتهای پیام
captcha