عادی‌سازی روابط ایجاد محاصره جدیدی علیه مردم فلسطین است
کد خبر: 3941777
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

عادی‌سازی روابط ایجاد محاصره جدیدی علیه مردم فلسطین است

احمد الریسونی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به این که اقدام برخی رژیم‌های عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ایجاد محاصره جدیدی علیه ملت فلسطین است، از علمای امت اسلام خواست که برای شکستن این محاصره تلاش کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، احمد الریسونی، دیروز، 27 آذرماه، با بیان این مطلب در مراسم افتتاحیه چهارمین نشست مجمع عمومی انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور گفت: اقدام برخی رژیم‌های عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل تهدید به انحلال آرمان فلسطین است، این در حالی است که فلسطینیان همچنان با اراده‌ای محکم و استوار مقاومت می‌کنند.

در ادامه این نشست دو روزه که در بستر شبکه اجتماعی «زوم» و با حضور شماری از علمای امت اسلام در حال برگزاری است، نواف التکروری، رئیس انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور از نقش علما و اندیشمندان مسلمان در حمایت از آرمان فلسطین تمجید و نسبت به اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل ابراز تأسف کرد.

شیخ عکرمه صبری، خطیب و امام جماعت مسجدالاقصی از دیگر سخنرانان این نشست بود که از انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور خواست، کتابی درباره زندگی و دستاوردهای فکری علمای درگذشته این انجمن که تعداد آن‌ها به 70 نفر می‌رسد، تدوین و تهیه کند.

یادآور می‌شود، انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور، یک انجمن مستقل متشکل از علمای فلسطینی است که بسیج کردن پتانسیل و انرژی دانشمندان و علما برای حمایت از آرمان فلسطین از وظایف این انجمن محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha