گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان عراق
کد خبر: 3941987
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان عراق

پارلمان عراق امروز با مشارکت شماری از مقامات عراقی از جمله رئیس سازمان الحشد الشعبی و رهبر جریان الحکمه مراسم گرامیداشت یاد شهدای حمله آمریکا به فرودگاه بغداد، شهیدان سلیمانی و المهندس را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العالم عربی، پارلمان عراق مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و جمعی از هم‌رزمانشان در تجاوز آمریکا به مسیر فرودگاه بین‌المللی بغداد را برگزار کرد.

محمد الحلبوسی؛ رئیس پارلمان عراق، حسن الکعبی؛ معاون او، عمار الحکیم؛ رئیس جریان الحکمه، فالح الفیاض؛ رئیس سازمان الحشد الشعبی و شخصیت‌هایی دینی و حزبی در رأس شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه بر لزوم گرفته شدن انتقام خون فرماندهان شهید از جنایتکاران و در رأس آنها آمریکا تأکید کردند و خروج آمریکا از منطقه را بهترین گزینه برای پاسخ به این جنایت برشمردند.

الحشد الشعبی وفادار به خون شهدا خواهد بود

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی در این مراسم تأکید کرد که الحشد الشعبی به خون شهیدان سلیمانی و المهندس وفادار خواهد ماند.

او طی نطقی در این مراسم یادبود گفت: فرماندهان شهید توانستند مجموعه‌ای از ارزش‌ها را تقویت و جوانانی را تربیت کنند که دلاورانه از جانشان می‌گذرند و ترسی از دشمن ندارند و در مقاطع متعدد، اراده بدخواهان را در هم شکستند.

این مقام الحشد الشعبی گفت: برگزاری مراسم یادبود شهدا به معنای گریه و زاری برای کسانی که آنها را از دست داده‌ایم نیست، بلکه بزرگداشت شهدا از خصیصه‌های امت‌های زنده است که از شهدایشان قطب نمای آینده کشورشان را تعیین کرده‌اند.

الفیاض گفت: دشمن می‌خواست ما خود را تحقیر کنیم و هیچ ارزشی برای جامعه خود قائل نباشیم و از همین رو به ابومهدی همواره اتهام می‌زدند؛ اما او اکنون قهرمان، نماد و معلم است ما المهندس، سلیمانی و همرزمانشان را قهرمان می‌بینیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی، شهید سلیمانی را ارزشی اسلامی و عظیم توصیف کرد و گفت: راه عزت و استقلال به مردانی نیاز دارد که می‌توانند جانفشانی کنند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق هم در این مراسم گفت: بزرگ‌ترین درسی که باید از شهادت ابومهدی بگیریم حفظ پیروزی علیه باندهای تروریستی داعش و حفاظت از منافع عالی کشور است و البته نقش مرجعیت دینی، رزمندگان الحشد الشعبی، الحشد العشائری و نیروهای امنیتی در حفظ خاک میهن را ارج می‌نهیم.

احمد الاسدی، رئیس فراکسیون «السند الوطنی» هم طی نقطی در این مراسم گفت: مراسم یادبود امروز برای تأکید بر راه فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و شهید المهندس) و ادامه مبارزه با تروریسم  است.

او افزود: شهید المهندس سرباز مخلص مدافع مردم، کشور و مقدسات بود.

آمریکا در سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را به همراه چند نفر از همرزمانشان هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

انتهای پیام
captcha