اخراج اشغالگران تکلیف شرعی و پاسخی زیبا به ترور فرماندهان شهید است
کد خبر: 3942272
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
عضو پارلمان عراق:

اخراج اشغالگران تکلیف شرعی و پاسخی زیبا به ترور فرماندهان شهید است

عضو پارلمان عراق گفت: اخراج فوری نظامیان اشغالگر تکلیف شرعی و اخلاقی عراقی‌ها و پاسخی زیبا به ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومه، عالیه نصیف، عضو ائتلاف «دوله القانون» در پارلمان عراق امروز یکشنبه، 30 آذر تأکید کرد که تکلیف شرعی و اخلاقی عراقی‌ها ایجاب می‌کند که اشغالگران منفور را از خاک میهن اخراج کنند.

او به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم‌رزمانشان در حادثه حمله نظامیان تروریست آمریکایی به مسیر فرودگاه بغداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تأکید کرد: این جنایت هرگز بدون پاسخی زیبا باقی نمی‌ماند که همان اخراج نظامیان اشغالگر و نفرت‌انگیز آمریکایی از خاک عراق است.

نصیف افزود: الحشد الشعبی راه ابومهدی المهندس، مهندس پیروزی عراق را ادامه خواهد داد که توانست نقشه‌های خارجی و بین‌المللی برای تجزیه عراق را ناکام گذارد.

عضو پارلمان عراق تأکید کرد: پارلمان عراق به احترام شهادت المهندس و هم‌رزمانش طرح لزوم تعیین جدول زمانی برای خروج بی‌معطلی نظامیان خارجی از خاک عراق را تصویب کرد که برای دولت‌های سابق و فعلی لازم الاجراست.

او گفت: قوه قانونگذاری عراق از نزدیک کار قوه مجریه در خصوص مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را پیگیر است.

آمریکا سیزدهم دی 1398 در اقدامی تروریستی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از هم‌رزمانشان هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق را تصویب کند.

حدود پنج هزار نظامی آمریکایی از سال 2014 در قالب ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با تروریسم در عراق مستقر شدند.

انتهای پیام
captcha