ترور سردار سلیمانی برگ سیاهی در پرونده آمریکاست
کد خبر: 3943139
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
سفیر ایران در سارایوو:

ترور سردار سلیمانی برگ سیاهی در پرونده آمریکاست

سفیر ایران در سارایوو در میزگرد برخط «مقاومت و تروریسم دولتی» اظهار کرد: ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی و برگ سیاهی در پرونده آمریکاست که به دستور شخص ترامپ علیه یک مقام بلند پایه ایرانی صورت گرفت.

به گزارش ایکنا از سارایوو، میزگرد برخط «مقاومت و تروریسم دولتی» به همت مؤسسه علمی و پژوهشی ابن سینا و با همکاری دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سارایوو برگزار شد و رضا قلیچ خان، سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین و خیرالدین سمون دیپلمات و روزنامه گار باسابقه بوسنیایی و کاظم ذوقی بارانی، مدیر مؤسسه ابن سینا در سارایوو حضور داشتند.

این میزگرد از طریق صفحات این مؤسسه در فضای وب پخش برخط داشت و رضا قلیچ خان، سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین طی سخنانی در آن ترور سردار قاسم سلیمانی را تروریسم دولتی دانست که به دستور شخص ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه یک مقام بلند پایه ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، بیش از 40 سال تحت انواع ترورهای سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری و فرهنگی قرار داشته است. هدف این ترورها مبارزه با ایران مستقل و محدود ساختن ایران و از پا درآوردن این کشور است. ایران یک قدرت منطقه‌ای است و تجربه نشان داده هیچ تغییری در منطقه بدون حضور و یا اخذ نظر ایران به راحتی قابل انجام نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: هدف از تحریم‌های اقتصادی سخت ایجاد فشار حداکثری علیه مردم و حکومت ایران است. مردم ایران با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند حتی در زیر سخت‌ترین فشارهای خارجی باز هم به آرمان‌های کشورشان پایبند هستند.

در ادامه میزگرد خیرالدین سمون، دیپلمات و روزنامه نگار بوسنیایی با محکومیت ترور سردار سلیمانی گفت: هدف از این اقدام تروریستی حمله به ایران بود. ترور مقدمه‌ای بود بر عمل شتاب زده ایران و سپس مداخله و تجاوز نظامی آمریکا به ایران. آمریکا و اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارند و عدم موفقیت اهداف آمریکا در ترور سلیمانی این بود که پس از گذشته یک سال، نتواسته‌اند جنگی را علیه ایران سامان بدهند.

این دیپلمات بوسنیایی افزود: آرزوی خام نتانیاهو شکست ایران است ولی ایران کجا و اسرائیل کجا. اگر ایران را با کشورهای عربی مقایسه کنیم، به تنهایی مهمترین سد و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اسرائیل و امریکا و اقدامات متجاوزانه آنهاست. ایران سنگر و پایگاه مهم مقاومت است.

گفتنی است در ابتدای میزگرد کاظم بارانی درباره برگزاری این برنامه گفت: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی این میزگرد با حضور دهها شخصیت برجسته سیاسی و رسانه‎ای بالکان و کشورهای دیگر برگزار شده است. سردار سلیمانی فاتح قلوب دوستداران عزت و استقلال در مقابل سلطه و استکبار جهانی بود.

انتهای پیام
captcha