وزارت حج و اوقاف افغانستان بازی پابجی را ممنوع اعلام کرد
کد خبر: 3942076
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

وزارت حج و اوقاف افغانستان بازی پابجی را ممنوع اعلام کرد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان بازی ویدئویی آنلاین پابجی را نامشروع و فاقد شرایط شرعی به عنوان یک برنامه تفریحی و سرگرمی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از افق نیوز، از جمله دلایل وزارت حج و اوقاف افغانستان برای رد جواز شرعی بازی پابجی، ترویج عقاید و رسوم شرک‌آمیز و تعظیم به بت‌ها و مجسمه‌ها است.

در کنار این، ترویج تفکر نابود کردن دیگران برای بقای خود، مصرف‌کردن پول در راه معصیت و گناه، هدر دادن وقت و تأثیر منفی آن بر درس و آموزش کودکان نیز به عنوان دیگر دلایل عدم جواز شرعی پابجی یاد شده‌است.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف این کشور نتیجه‌گیری کرده که بازی پابجی و سایر بازهای مشابه‌ آن جواز شرعی ندارد و مسئولان و خانواده‌ها به صورت جدی متوجه این مسئله باشند. هفته گذشته نیز اداره تنظیم خدماتی مخابراتی افغانستان (اترا) بازی پابجی را به طور موقت مسدود کرده بود.

براساس آماری که در فتوای وزارت ارشاد، حج و اوقاف این کشور ارائه شده، در افغانستان ۴۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر پابجی بازی می‌کنند و هزینه صرف شده برای این بازی آنلاین به ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون افغانی می‌رسد.

بازی پابجی (Player Unknown's Battlegrounds یا به اختصار PUBG) یک بازی آنلاین چند نفره است که در جریان آن، بازیکنان با چتر به درون جزیره‌ای مجازی فرستاده می‌شوند و در آنجا به نبرد یا یکدیگر پرداخته و به کمک سلاح‌هایی که دارند، برای بقا می‌جنگند.

این بازی که ساخت کره جنوبی است، در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان بهترین بازی ویدئویی موبایل شناخته شد؛ گفته می‌شود پابجی دست‌کم ۴۰۰ میلیون بازیکن از طریق گوشی‌های همراه در سراسر جهان دارد.

انتهای پیام
captcha